Voorbereiden op logeren tijdens vakantie?

Gestart door Britt, juni 04, 2013, 19:29:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Britt

Heej allemaal,

Binnenkort ga ik 10 dagen op reis naar het buitenland en zal mijn Flupke niet meekunnen. Nu is het al heel lang met onze oma afgesproken dat zij erop zal passen (zij heeft in het verleden ook al op mijn vorige parkiet gepast toen ik op reis was). Dus eten en drinken zal Flupke in die 10 dagen niet tekort komen, maar ik zit er toch een beetje mee in.
Hij is het gewend om op een dag toch verschillende keren los te vliegen en met mij te spelen (zo speel ik per dag in totaal toch ongeveer anderhalf uur met hem) en ik ben bang dat hij die aandacht heel erg gaat missen als ik weg ben. Ook zal hij daar niet kunnen rondvliegen, wat hij hier ook verschillende keren per dag doet, hij zal tien dagen in zijn kooi zitten. (Ik weet uit ervaring dat als ik hem in een onbekende ruimte loslaat hij overal tegenaan vliegt + ik vind het ook geen prettig idee dat hij door iemand anders losgelaten wordt, ik zou me constant ongerust maken of alle deuren wel dicht zijn en oma zelf is ook te bang dat er iets zou mislopen als zij hem loslaat).

Het positieve is wel dat hij in de keuken zal staan, dus er zal meestal wel iemand bij hem in de ruimte zijn (mijn oma zit vooral in de keuken).

Zijn er manieren om hem er enigszins op 'voor te bereiden', of het hem aangenaam te maken zodat hij mij niet te hard zal missen?

EliseAvi

Hij zal er vooral aan moeten wennen dat hij er minder uit mag, terwijl er wel iemand bij zijn kooi is. Dit kan je natuurlijk een beetje oefenen door hem er zelf ook steeds iets minder vaak uit te halen.

Keuken is voor een parkietje geen goede plek in verband met de dampen die van de anti-aanbaklaag van pannen afkomt. Deze zogenaamde Teflon-dampen kunnen voor vogels dodelijk zijn. Zoek maar eens naar Teflon, er is hier op het forum al vaker over schreven.

Britt

Ik heb inderdaad over die Teflon gelezen, maar zij bakt enkel met anti-teflonmateriaal! Dus dat zou geen probleem mogen zijn.

*wendy*

Keuken is niet alleen geen goede plek vanwege de telfon! De overmatige dampen die vrijkomen bij het maken van eten (dus ook gewoon de bakluchten) zijn niet goed voor je parkietje! De keuken kan je hem dus beter niet zetten, ook niet voor een korte periode.