wie helpt mij het geslacht te bepalen?

Gestart door selene1, juni 03, 2013, 17:55:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

selene1

Hallo allemaal,

wie kan mij vertellen of dit een man of een pop is?
Het valkje is 14 maanden oud.

Groetjes Selene

grasParkiet2

Een pop. Omdat ze na de rui nog de dwars strepen onder haar staart heeft.

DobbyFloppy

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

grasParkiet2

Ze heeft meer grijs als geel 100% een pop. Kijk maar op google over 'visgraat staart' voor een pop en 'vlekken onder haar vleugels' voor een pop.

Als ze een man was moest haar hoofd veeeel geler zijn zonder grijs. En had waren de staart veren effe van kleur. Ik weet het zeker want heb op stage meer al 100 valkparkieten moeten seksen dus weet waar je naar moet kijken.

(foto's zijn van internet, maar laat goed de 'visgraat' onder op de staart zien. De 'spots' onder de vleugel moeten beetje rond zijn. Bij een man van 14 maanden zien die al weg. Ook als het een man is moet je matcho gedrag zien. Kuif ophoog, borst vooruit, lok roep en met snavel ergens tegen aan tikken) ik hoor het graag of ik het goed heb.

selene1

Bedankt voor de reacties.
En inderdaad ik denk ook dat het een pop is. Als het een mannetje zou zijn zou de kop inderdaad veel geler moeten zijn, dit is meer een lelijke kleur geel en veel meer grijs inderdaad.
En als ik naar het gedrag kijk, ze fluit niet en tikt nergens tegen aan met haar snavel en loopt ook niet macho.
Dit popje zit met een bont mannetje in de kooi die wel het macho gedrag toont. En tijdens het paren zit het bonte mannetje bovenop dit popje.
Tevens heb ik ook een wildkleur mannetje deze heeft echt een geel kopje en geen parels en die visgraat patronen op zijn staart, zijn staart is gewoon helemaal grijs.
En ook dat mannetje tikt overal tegen aan en fluit de hele tijd net zoals het het bonte mannetje.
Ik ben overtuigd nu dat Chico een popje is :)



grasParkiet2

Leuk dat je een koppeltje hebt. :) en dat je weer wat geleerd heb. Bij bonte vogles is het wel moeilijk te zien omdat daar de visgraad etc. Aan kleur weg kan zijn. Maar het gedrag verteld dan veel. En mannen zijn bij valken echt een macho zeker met een mooi popje in de buurt  :D

selene1

Jaa vind ik ook erg leuk, ja klopt inderdaad, maar aan het gedrag kan ik duidelijk merken dat de bonte een mannetje is haha

Hier nog een paar nieuwe fotos die ik zojuist heb gemaakt.
Ik heb een foto kunnen maken van het wildkleur valkparkiet "vermoedelijk popje" kunnen maken samen met een wildkleur mannetje.

selene1


grasParkiet2

Mooie vogel hoor.

Bij de eerste rui gaan de visgraat strepen er meer uit zijn. Dus na 14 maanden en dan nog een visgraat is zeker een pop. En de anders is een wildkeur man ja die heeft een effen staart.

DobbyFloppy

#9
Weet uit eigen ervaring dat geslachtsbepaling bij lutino nog moeilijker is, dacht een mannetje hebben gehad blijkt dus een popje.
Ben erachter gekomen door de spots en de visgraatstaart, helaas willen de vorige baasjes dit niet geloven, maar ik heb haar naam toch al veranderd en de naam die ze nu heeft houdt ze mooi.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

grasParkiet2

Ja lutino is helemaal moeilijk. De mijne was ook nog gepareld en die gingen met de rui weg. Dus bleek een man te zijn. En gedrag klopte ook was echt een macho man :)

Ben blij dat het popje een meisjes naam heeft  ;)

DobbyFloppy

Ja ze is omgedoopt van Spike naar Sita.

Seleen die bonte van je, erg mooi beestje!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

grasParkiet2

hihi.

Ja de bonte is erg mooi getekend en heel symmetrisch.

selene1

Hihi bedankt,
me bonte valkparkiet is 4 jaar en een koppeltje samen met het wildkleur popje :)



Kleintjes

Showen van je vogels kun je doen in 't introductie-forum. Dat is daar speciaal voor: om jezelf en je vogels voor te stellen.
On topic, graag :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses