stille parkietjes

Gestart door dapje, juni 02, 2013, 15:46:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dapje

Wij hebben gisteren Binkie opgehaald en in een aparte kooi gezet. Maar hij en Twitter wilden telkens naar elkaar toe. Vanochtend de kooi open gezet naar elkaar toe. Ze zitten nu bij elkaar. Ze zitten bij elkaar in de buurt. Twitter heeft een paar keer richting Binkie gepikt, maar daarna niet meer. Ze hebben ook al van de trostgierst gegeten die mijn dochter in haar hand had. Ze zitten nu alleen heel stil en fluiten niet. Ze lijken wel moe. Is dit normaal?
We houden voorlopig de twee kooien maar dan kunnen ze ook bij elkaar weg. Al denk ik dat dat niet hoeft.

grasParkiet2

Jonge vogeltjes hebben nog veel slaap nodig. En alle nieuwe indrukken worden ze moe van. Als ik iets spannends doe met mijn vogels, en dan vooral iets nieuws. 'buiten wandelen, of nieuwe mensen ontmoeten' Daarna slapen ze ook goed. Dus hoort erbij.

dapje

Ik heb 1 kooi weggehaald. Ze zijn nu ineens actief. Ze zitten achter elkaar aan en schreeuwen. Nu zijn ze moe en zitten naast elkaar op een stokje. Ik hoop dat ze wel maatjes worden. Binkie was trouwens vanochtend ontsnapt toen ik trosgierst wou geven. Hij kwam wel snel naar de kooi terug en ging snel weer naar binnen. Is toch een teken dat hij Twitter wel leuk vind toch. Waarschijnlijk veel geduld hebben. Ze zitten nog niet gezellig te kwetteren. Ze zijn nu weer moe!

dapje

Het gaat steeds beter. Vandaag zag ik Twitter met zijn snaveltje over het nekje van Binkie kroelen. Ik hoop dat ze toch flinke maatjes worden.
Ze hebben vanavond gevlogen. Twitter ging eerst en toen Binkie. Overal waar twitter was ging Binkie.
Alleen toen twitter weer in de kooi zat kon binkie de ingang niet goed vinden. We hebben hem als handtam gekocht, maar op je hand gaan zitten doet hij niet. Hij vliegt steeds weg.
Maakt ons niet uit hoor. Als ze het maar gezellig hebben samen en als ze maar vanzelf terug in de kooi gaan.
Twitter is nu wel bekaf! Twitter kan niet meer zo goed vliegen. En dit heeft haar dus erg vermoeid. Misschien ook wel weer goed voor haar!  ;)
Ze beginnen steeds meer te kletsen al is het nog vaak stil of schreeuwen.

DobbyFloppy

Dat ze mekaar steeds opzoeken heb ik ook met mijn grasjes, tenzij een van hen weer een plekje vindt waar maar ruimte voor 1 is, zoals de koptelefoon die aan de muur hangt ( ze knagen niet aan de kabels hoor)
Maar mijne zijn ook niet handtam, komen alleen bij je zitten als ze zin hebben, of als ik een broodje in hun bijzijn zit te eten, dan zitten ze letterlijk op mijn brood, hoe dan ook, met niet handtamme grasjes kun je dus ook erg plezier van hebben
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13