Eerste keer buiten de kooi: altijd zo'n drama?

Gestart door _Leonie, mei 24, 2013, 22:50:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

_Leonie

Vandaag zijn Gia en Gio uit de kooi geweest. Gia vloog van mijn hand en Gio volgde later omdat hij naar zijn vriendin wilde. ;)
Dat ze tegen muren en plafonds zouden vliegen wist ik. Maar Gia kwam achter het gordijn, zij vond het helemaal niks. Gio was rustiger maar bleef naar de donkere kant ipv lichte kant vliegen.
De mooie parkietenboom is helemaal niet gebruikt helaas, haha.
Heb zonet de hele kamer verduisterd want Gia zat dus vast achter het gordijn, en heb haar met handschoenen in de kooi gezet.

Pff, hopelijk hebben ze nu niet de meest negatieve ervaring. Ze zijn nu wel voor het eerst in een paar weken mooi rustig haha.
s dit normaal voor een eerste vlucht? Had nog wel met alles rekening gehouden, goed ingelezen, had alleen verwacht dat de parkietenboom wel als haven zou dienen.
Moet ik het weer proberen of eerst maar perfect handtam?
Wilde ze laten vliegen want vond zoveel weken in de kooi maar niks.

Sorry voor het lange verhaal!
Groetjes Leonie.

EliseAvi

Ik vind het eerlijk gezegd niet heel vreemd als ze voor het eerst sinds een paar weken mochten vliegen.. (altans, dat is wat ik uit je verhaal opmaak). Verder is het wel vrij normaal dat ze de eerste keer vrij chaotisch zijn. Ze weten immers niet waar alles is en waar de parkietenboom staat.

Morgen gewoon weer lekker laten vliegen zodat zij hun energie kwijt kunnen en ze na het vliegen makkelijker tam gemaakt kunnen worden. In de boom kan je eventueel wat gierst hangen en zorgen dat ze hem vanaf de kooi makkelijk kunnen bereiken. Probeer ook uit te vinden waar ze achter het gordijn kunnen komen zodat je dat kunt vermijden.

Succes ermee!

DobbyFloppy

Ze moeten nog zi waar ze buiten de kooi allemaal kunnen landen. Die van mij zijn al aantal jaartjes maar als die ergens anders neerzet is het eerste wat ze doen de kooi zoeken en daar op landn
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Ik vind je verhaal ook helemaal normaal. Dus, zelf niet zo stressen, en gewoon genieten van die gekke capriolen ;) De volgende keer (ik hoop zo snel mogelijk) gaat het vast al een stuk beter en ontdekken ze misschien de speeltuin wel al!  8)

_Leonie

Bedankt allemaal. Ik ben dus zelf te bezorgd!
Vandaag zit het vrouwtje buiten de kooi, tegen het tralies aan. Hopelijk gaat ze zo een rondje vliegen. Ze durven beide al wel iets buiten de kooi op het trosgierst te eten, dus komt vast helemaal goed!

_Leonie

Hoi allemaal!

Even een update. Ik was op vakantie dus was bang dat ik weer opnieuw moest beginnen, maar ze waren weer blij de kooi uit te zijn
en hoef ze niet meer via mijn hand er uit te laten. Ze gaan vanzelf.
Geen drama's meer qua overal tegen aan vliegen. Natuurlijk wist ik wel dat dit zou komen maar het is toch fijn als het niet meer gebeurd.

Ben blij met ze, en zal binnenkort even een foto of filmpje uploaden.
Bedankt voor jullie geruststellende woorden!

Liefs LĂ©onie.

Samm

Misschien vliegen ze daarom overal tegen aan, omdat je ze eruit haalt!
Ze zijn nog een beetje bang voor handen waarschijnlijk dus daar kunnen ze paniek van krijgen en gaan ze als een dolle vliegen..
Als je ze zelf uit de kooi laat komen is het iets gemakkelijker en fijner voor ze, want dan zijn ze rustiger, en zullen dus van te voren gaan kijken waar ze kunnen landen.
Dit is mijn ervaring ermee.