Volgens de kweker....

Gestart door Ineke P, mei 23, 2013, 22:24:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ineke P

Om de parkieten tam te krijgen moesten we volgens de kweker de beestjes iedere dag uit de kooi pakken en vasthouden.

Nu ik me aan het inlezen ben hier op het forum begrijp ik dat dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling is?

De kweker waar ik ze vandaan hebt lijkt me wel een goede. Hij levert ook aan dierenwinkels.

foxie13

Nee vangen is nooit goed, als je dat bedoeld met vasthouden?
Heel veel geduld hebben en bijvoorbeeld met trosgierst proberen te lokken op jouw hand en dan belonen. Ook hier kan je erg veel over lezen op het forum. Je kan daarvoor de zoekfunctie gebruiken.

DobbyFloppy

Tip nooit met de volle hand pakken hier worden ze dus niet tam van.
Bij voorkeur alleen vangen indien noodzakelijk, dus met medicijnen geven. Ik geef je de tip om even goed rond te lezen over tam maken. Hiervoor kun je de zoekfunctie gebruiken, er is namelijkmal heel veel over gevraagd.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Nou, hierboven is het allemaal wel al gezegd ;) Goede kwekers wachten met weggeven van hun vogeltjes tot zij minimaal 7 weken oud zijn en raden je zeker niet aan het diertje vast te gaan pakken. Aan dierenwinkels leveren is geen graadmeter voor een goede kweker. Niet alle dierenwinkelvogeltjes zijn 'slecht', maar 1 ding is zeker: je weet vaak niet wat voor geschiedenis ze hebben.