Lollie Is Overleden.. :(

Gestart door DolphinsCry, oktober 21, 2005, 21:54:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DolphinsCry

Heey!

Ik had een vraagje.

Mijn grasparkietje Lollie is vandaag overleden.
De afgelopen dagen gedraagde hij zich nogal raar, dus we zagen het al aankomen.

eerste paar dagen was hij gewoon een bolletje, z'n veren stonden de hele tijd rechtop, en hij zat de hele tijd te slapen.

Gister, gebeurde naast dat met die veren en dat slapen ook dat hij erg aan het duizelen was.

En vandaag, lag hij onderin z'n hokje met z'n koppie tegen de muur aan, hard en diep ademend.
(zag er erg zielig uit.. :()
Toen ik hem rechtop wou zetten, zakte hij daarna gelijk weer door z'n pootjes.
Hij kon dus gewoon niet meer staan.

Helaas was hij net vlak nadat ik thuis kwam van school overleden..  :(

Hij was wel al meer dan 8 jaar oud, vind ik een aardige leeftijd.
Maar zou het misschien ook wat anders kunnen zijn? of toch wel gewoon ouderdom?

Hieronder een foto van lollie, vlak voordat hij kwam te overlijden.




Ik hoop dat ik reactie krijg. :)

Groetjes,

Patrick

Parkieten-Freak

#1
Hallo Patrick,
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van Lollie.
Heel jammer dat hij is ingeslapen. :(

Zoals je het beschrijft, kan ik concluderen dat je parkietje overduidelijk ziek is geweest.
Ook de foto laat dit duidelijk zien: het is een klassiek voorbeeld van een ernstig zieke grasparkiet in zijn of haar laatste levensfase.
Je vermeldt niet of je naar de dierenarts geweest bent, maar ik heb de indruk dat je dat niet gedaan hebt.
Dat is jammer, want zieke parkieten hebben recht op een goede medische verzorging en kunnen zeker beter worden..
8 jaar is op zich best een mooie leeftijd, maar grasparkieten kunnen eigenlijk gemakkelijk 12 of 13 jaar oud worden. Lang niet alle parkieten halen dat overigens, de meesten sterven veel en veel jonger.

Het "duizelen" dat je bij Lollie zag, kwam doordat hij ernstig verzwakt was.
Als een vogel meer dan 1 dag bol zit, moet je een onmiddelijk een dierenarts inschakelen. Het kan zijn dat de vogel een infectie heeft, en die kan succesvol bestreden worden met antibiotica.

Veel sterkte de komende dagen!


DolphinsCry

#2
CiteerHallo Patrick,
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van Lollie.
Heel jammer dat hij is ingeslapen. :(

Zoals je het beschrijft, kan ik concluderen dat je parkietje overduidelijk ziek is geweest.
Ook de foto laat dit duidelijk zien: het is een klassiek voorbeeld van een zieke grasparkiet.
Je vermeldt niet of je naar de dierenarts geweest bent, maar ik heb de indruk dat je dat niet gedaan hebt.
Dat is jammer, want zieke parkieten hebben recht op een goede medische verzorging en kunnen zeker beter worden..
8 jaar is op zich best een mooie leeftijd, maar grasparkieten kunnen eigenlijk gemakkelijk 12 of 13 jaar oud worden. Lang niet alle parkieten halen dat overigens, de meesten sterven veel en veel jonger.

Het "duizelen" dat je bij Lollie zag, kwam doordat hij ernstig verzwakt was.
Als een vogel meer dan 1 dag bol zit, moet je een onmiddelijk een dierenarts inschakelen. Het kan zijn dat de vogel een infectie heeft, en die kan succesvol bestreden worden met antibiotica.

Veel sterkte de komende dagen!
[snapback]15361[/snapback]

Ik ben inderdaad niet naar een dierenarts geweest.
Ik had ook totaal geen idee dat het een ziekte had kunnen zijn.

Als ik dit had geweten had ik zeker met hem naar een dierenarts gegaan.
Als m'n ouders dat niet hadden gewilt... dan maar van mijn kosten!
Hij betekende onwijs veel voor me, maar ik wist gewoon helemaal niks van die ziektes af.

Ik ben er al behoorlijk kapot van dat hij is overleden.
Maar nu ik weet dat het ook nog eens een ziekte was die ik had kunne voorkomen... daar ben ik echt compleet kapot van.

Alsjeblieft niet gaan denken dat ik hem geen medische zorg had willen geven.
Maar ik wist hier echt helemaal niks van af.

Bedankt dat U wou reageren.

Groetjes,
Patrick

[edit]

Wat voor ziekte had dit dan geweest? en hoe werd dat dan veroorzaakt?

Ik laat m'n moeder dit net lezen, en zij wist er ook helemaal niks van.
Van iemand kreeg ze ook te horen dat grasparkietjes maar ongeveer 5 jaar oud kunnen worden (???)

Als ze dit dus had geweten, dat het een ziekte was.
Had ze wel zelf naar de dierenarts gegaan.

Parkieten-Freak

Hallo Patrick,
Parkieten kunnen van alles mankeren, van verkoudheid tot tumoren toe.
Je schrijft echter: "we zagen het al aankomen", en dat laatste zou een goede reden zijn om een bezoekje aan de dierenarts te brengen.
Niet alle zieke parkieten zijn te genezen, denk dus niet dat jouw vogeltje 100% kans had om beter te worden als hij naar de dierenarts geweest was, dat is niet zo.
Misschien had je parkietje een tumor. Of een leverziekte. Dat zijn ernstige ziekten en daar is niet veel aan te doen.
Maar...... aan een luchtweginfectie of een maag/darminfectie hoeft een parkiet vandaag de dag niet meer te sterven......
Het gaat er om, dat je in een vroeg stadium van "ziek-zijn" een diagnose laat stellen door een dierenarts. Soms kan je gevleugelde vriend dan geholpen worden, maar helaas soms ook niet. :(




Karin

#4
Mijn parkietje was een week ziek en is daarna doodgegaan.

Ik kwam op een vrijdag thuis en ik zag meteen dat hij bol op zijn stokje zat met zijn oogjes dicht, want hij was altijd de eerste waar ik naar toe ging wanneer ik thuis kwam. Ik ben gelijk de volgende dag met hem naar de dierenarts gegaan. Ik kreeg medicijnen mee voor hem en de dierenarts zei dat ik hem met een infrarood lamp moest bestralen.

Ik heb gedaan wat de dierenarts zei, ik kocht speciaal voor mijn parkietje een infrarood lamp, maar mijn parkietje wilde niet eten en niet drinken. Ik bleef toch hopen dat de medicijnen zouden aanslaan en dat de infraroodlamp zou helpen. De zaterdag daarop ben ik weer naar de dierenarts gegaan. De dag daarna is mijn parkietje overleden.  :(

Het is 5 jaar geleden, maar ik denk er soms nog wel aan dat ik misschien ook doordeweeks had moeten gaan naar de dierenarts, dat twee keer in een week naar de dierenarts te weinig was, of dat ik misschien ook naar een andere dierenarts had moeten gaan of zo. Ik weet het niet.  

Het was een heel lief parkietje, het allerliefste, kleine vriendje dat je maar kunt hebben en ik was dol op hem. Ik hoop dat er zoiets als een parkietenhemel bestaat....Ik had hem alleen graag veel langer bij me gehad.

Karin

CiteerHij betekende onwijs veel voor me,

:(

Veel sterkte.

Pucca-Poekie-Roosje


Deesjebeesje


sasjuh


Sara

Veel sterkte met het verlies van je parkietje...Ik weet hoe het voelt ik heb gisteren ook m'n lieverdje verloren.Oorzaak is ook niet echt bekent.In ieder geval veel sterkte met het verlies van je grasparkietje. :(
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes