nieuwe poging, man en/of vrouw

Gestart door kaatje1970, mei 17, 2013, 19:56:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaatje1970

Hallo,

Hierbij een nieuwe poging om meer duidelijkheid te krijgen wat het geslacht is van mijn parkietjes. Ik hoop dat de foto's zo duidelijk genoeg zijn ;)

foxie13

Ik denk 2 popjes, maar van de bovenste ben ik niet zeker.

*wendy*

De foto's zijn zeker duidelijk genoeg. De dopjes zijn vrij lastig..

De bovenste is duidelijk de oudste van de 2. Gezien het intense roze, denk ik man. Maar de witte randjes om de gaatjes zorgen wel voor verwarring. Voor nu zeg ik man, maar wellicht is het over een week of 2 duidelijker.

De tweede foto zorgt voor heel veel verwarring. Aan de streepjes op de kop te zien is deze nog echt jong (7/8 weken). Maar de neusdop lijkt aan de onderkant wel bruin? Dit past bij een volwassen popje, wat dit, aan de streepjes te zien, niet is of bij een ziek mannetje, wat gezien de leeftijd ook niet heel logisch is. Een bruine neusdop kan bij een man namelijk op meerdere dingen duiden, waarvan de voornaamste zijn: een vitamine A tekort en een tumor...

Ik ben erg benieuwd wat anderen zeggen, maar bij een jong vogeltje met zo'n dop als de onderste heeft, zou ik mij zorgen maken en de mening van een vogelarts willen hebben...

DobbyFloppy

#3
Wat mij opvalt bij jongere grasjes is dat de snavel wat meer oranje achtig is in vergelijking met grasjes die al wat ouder zijn.

Sluit me wel aan bij Wendy over grasje 2 dat het neusdopje er wel wat raar uitziet voor een jong vogeltje.

Foto 1 is ieder geval een mannetje, de 2e denk ik een popje gezien het lichtblauwe aan de bovenkant van de neusdop. Wat betreft Wendy zegt, in mijn geval zou ik ook even contact opnemen de dichtsbijzijnde vogelarts.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13