En nu?

Gestart door Sazu, mei 16, 2013, 12:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sazu

Hey iedereen!

Ik had een vraagje. Ik heb sinds 2 weken een nieuw parkietje erbij gekocht voor mijn Sazu. Nu is het parkietje natuurlijk nog niet tam, maar Sazu wel. Hij doet alles wat Sazu doet na. Hij komt ook al bij op je hand zitten om te eten, ook als het op een afstandje staat. Alleen een lege hand vind hij echt nog heel eng en loopt/vliegt dan steeds weg.
Hoe moet ik hem laten wennen aan mijn lege hand? Ben nu namelijk een beetje op een dood punt gekomen. Ook als je sazu eerst op me lege hand laat zitten dan vind hij dat nog steeds heel eng.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Groetjes Sies

*wendy*

Gewoon doorgaan zoals je bezig bent. Uiteindelijk zal hij de stap wel durven zetten.

Wat je kan doen is; sazu op je lege hand laten stappen en hem als beloning wat lekkers geven. Je nieuwe parkietje zal dit zien en uiteindelijk ook op de lege hand stappen om wat lekkers te krijgen ;)

Als hij wegloopt/vliegt, dring dan niet aan! Laat hem naar jou hand toe komen. Op die manier kweek je vertrouwen!

Maar, zoals al meerdere malen op dit forum benadrukt is: geduld, geduld, geduld.

Sazu

Dankje! Dan ga ik gewoon door met waar we al mee bezig zijn. Het zijn onze eerste huisdieren ooit, en we waren met Sazu al heel verwend, want die hebben we tam gekregen.

Gaat helemaal goed komen! Dankje!

simpy

Mijn grasparkietjes hielden niet van de palm van mijn hand (omdat ze dit associeerde met vangen)
Ik benaderde ze dus altijd met mijn vingers, of de bovenkant van mijn hand.
Misschien helpt dit?

Sazu

Hey thanks voor de tip, helaas vind hij alles wat aan me hand zit eng! hahaha, maar het gaat steeds beter. Hij volgt Sazu (onze eerste parkiet) en komt dus ook steeds dichter bij mij zitten. Ik denk dat we gewoon veel geduld moeten hebben. Met sazu waren we zo verwend, die hebben me praktisch tam gekregen, dusja...

Maar gaat zeker goed komen! Ben erg blij met me parkietjes :D