Parkiet gevonden! Maar hij doet raar!

Gestart door Bob, mei 14, 2013, 14:58:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bob

Hallo allemaal,
ik heb een vraag: deze week kreeg ik bezoek van een wit/ blauw/ grijze gras parkiet die bij mij naar binnen is gevlogen. Ik heb hem in een kooitje gedaan van een vroegere parkiet die ik toen had. Hij is niet bang, hand tam zelfs, alleen het kooitje; dat vindt ie niks. Hij haalt de gekste capriolen uit om er uit te komen, zelfs probeert hij door de bodem heen te graven en zich door het voerbakje te drukken en hij is daar elk moment als hij niet slaapt mee bezig! Hij leert snel, weet waar de deurtjes zijn en probeerde die open te krijgen of wacht tot ik wat verschoon en dan probeert hij tussen mijn vingers heen te glippen, maar hij bijt niet. Ik denk dat hij uit iets groters is ontsnapt. zo als een volière  of zo. Het is ook niet de jongste. Maar kan deze wennen aan zijn nieuwe kooi of kan ik beter vragen of bij iemand in de volière te mogen?
Ik vind het wel een tof beestje hij fleurt de boel mooi op hier, maar kan z'n beestje zich nog aan passen?

Leesbaarheid aangepast. Leestekens geplaatst waar nodig of deze aangepast.

Kleintjes

Hallo Bob,

wat fijn dat je je over 't beestje ontfermd hebt :)

Hij kan zeker wennen aan de nieuwe woning, met 'n vriendje zal dat meestal zelfs veel beter gaan. Ikzelf heb ook opvangertjes, en ze hebben 't prima naar hun zin met hun nieuwe familie ;)

Als je genoeg afleiding hebt, zoals speeltjes en andere leuke of interressant zaken, of beter nog: 'n vriendje, dan zal dat graven en ontsnappingsgedrag snel verleden tijd zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

grasParkiet2

heb je trouwens al gekeken of niemand het grasje mist?

simpy

Hallo Bob

Wat goed dat je voor het grasje zorgt! :)

Ik heb ook ooit eens twee parkieten geadopteerd, en een daarvan (de groene van de foto), toonde precies hetzelfde gedrag als jij omschrijft.
Ik heb haar toen in een veel grotere kooi gedaan en het probleem was zo opgelost.
Sommige parkietjes hebben gewoon meer ruimte nodig, geef ze dit dan ook. ;)

Succes er mee!