kareltje eet niet

Gestart door parkiet27, april 11, 2013, 09:22:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiet27

Hoi

ik heb een nieuwe parkiet gehaald.hij zit nu bijna 24 uur in zijn kooi en hij zit doodstil op de stok en schommel.hij heeft nog niet gegeten.is dat normaal omdat hij eerst aan de kooi moet wennen?

Loeky

Ja hoor, maak je geen zorgen. Alles is nieuw voor Kareltje en hij gaat echt vanzelf wel eten.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

parkiet27

Oke gelukkig.ik heb wel een snoepstengel in mijn hand gehouden waar hij van at.wel is hij erg rustig,blijft op 1 plek zitten.

birdy888

het is allemaal nieuw en heel erg spannend voor zo'n beestje, die moet echt even goed wennen, moet je hem/haar ook even de tijd voor gunnen. hij krijgt vanzelf honger en dan gaat ie op zoek naar wat te eten. even geduld dus!

*wendy*

Dat komt vanzelf wel. Strooi ook wat voer op de bodem, voor als hij z'n voerbakje nog niet kan vinden.

In plaats van een snoepstaaf kan je beter een beetje trosgierst geven (max halve sliert per week). Die snoepstaven bevatten heel veel suiker en zijn verschrikkelijk ongezond.

Krijgt Kareltje ook een maatje?

parkiet27

Oke bedankt voor de tips.mag een parkiet maar een halve sliert trosgierst per week?oh ik wist niet dat die snoepstaven slecht waren.op de verpakking staat dat er allemaal vitaminrn in zitten.ja ik wil graag een vriendje voor karel kopen maar ik wil hem eerst een beetje tam krijgen want ik ben bang dat ik hem anders niet tam krijg.

*wendy*

Dat twee parkietjes niet tam zouden worden, is een fabeltje. Tam maken is een kwestie van veel geduld en het vertrouwen winnen van je parkietje(s).  Heel vaak (natuurlijk zijn er uitzonderingen) trekken ze elkaar juist over de streep bij het ondernemen van nieuwe dingen. Wat de een niet durft, durft de ander wel en andersom. Ik kan je vertellen dat mijn parkietje Sky juist nog veel en veel tammer werd toen z'n maatje Milo erbij kwam.

De snoepstaven zijn helaas geen gezonde aanvulling. Dit is het geval met veel dingen die in de dierenwinkel verkocht worden. De snoepstaven kan je dus beter weg laten, evenals sepia (veel te zout), snoepzaad (veel te veel suiker) en dergelijke meer.

Trosgierst is een zaad dat veel vet bevat. Het is net zoiets voor parkietjes, als dat patat voor ons is. Daarom is het belangrijk dit met mate te geven. Het is niet erg als je een enkele keer wat meer geeft dan dat, zeker niet tijdens het tam maken, maar probeer het wel te beperken.

Ik hoop dat je Kareltje snel gelukkig maakt met een maatje, zodat jij ervan kan genieten hoe zij met elkaar spelen, elkaar voeren en kroelen en hoe zij elkaar over de streep zullen trekken om nieuwe dingen te ondernemen en bij jou te komen zitten ;)

parkiet27

#7
Nu ben ik weer een stuk wijzer geworden. Bedankt. Ik heb met iemand contact opgenomen via marktplaats. Vanavond om 6 uur haal ik een parkiet bij iemand op.. Dus vanaf dan is Karel niet meer alleen.

Loeky

Wat goed van je dat je meteen een maatje koopt voor Kareltje en welkom hier.
Met de zoekfunctie kun je ook heel veel antwoorden vinden op je vragen en je kunt op deze site nog veel meer
informatie vinden. Probeer het maar eens.

Succes :)

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

parkiet27

Dankje :) dat ga ik zeker doen ;D

christaw89

wat leuk dat je meteen een vriendje bent gaan zoeken :)
zet gerust een foto online van je 2 vogeltjes :) altijd leuk om te zien!
veel plezier en succes met tam maken!

inge

Welkom, en veel plezier met Kareltje en zijn vriendje :)

parkiet27

Dankje jongens  ;) waar kan ik een foto plaatsen?

DobbyFloppy

Onder je tekstuele staat een pluisje en daarnaast staat "Bijlagen en andere opties"
Daar moet je even op klikken en dan gewoon de foto opzoeken en bericht plaatsen;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

parkiet27

Dit is half slapende Kareltje.door de felle lamp is de kwaliteit wst minder