Op de grond

Gestart door Vogellied, april 05, 2013, 10:21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogellied

Hee,
Mijn parkietje kreeg de laatste week voordat ie zelfstandig at zijn pap op een doek op de vloer. Alleen nu gaat hij constant op de vloer zitten. Ivm ongelukken zoals erop gaan staan ( hij is totaal niet bang) willen we dat hem afleren. Het is onze eigen schuld dat ie het doet, door het voeren, maar hoe kan ik het hem het beste afleren?
Groetjes

*wendy*

Geduld! Niet iedereen zit de hele dag op het forum om jou vragen te beantwoorden! Je hebt je vraag net anderhalf uur geleden gepost.

Je dient je vogel consequent iedere keer dat hij op de grond zit, van de grond af te halen en op een plek te zetten waar hij wel mag zitten. Dit kan je ondersteunen door een resoluut 'nee' te zeggen op het moment dat je 'm op laat stappen.

Vogellied


Vogellied

Ik gebruik nu jouw idee Wendy, hij lijkt alleen niet te reageren en doet het een seconde later weer. Ik las ergens dat als ze wat ouder zijn ze het wel eens laten. Ik hoop daar maar op, maar heeft voor zover iemand nog meer ideeën?

Groetjes

christaw89

het duurt zeker wel langer dan een dag voordat hij het afleert!
dus geduld ;) en dan vanzelf gaat hij begrijpen dat hij niet op de vloer moet zitten.
en heeel consequent blijven ;)

Vogellied

Zoiets dacht ik ook, maar is het normaal dat hij nog geen enkele reactie toont? :-\

christaw89

dat is heel normaal ;)
gaat echt nog wel even duren voordat hij het afleert.

Vogellied

Oké, dankje, dan gaan we mooi door. :P

*wendy*

Citaat van: Vogellied op april 06, 2013, 12:57:38
Ik gebruik nu jouw idee Wendy, hij lijkt alleen niet te reageren en doet het een seconde later weer. Ik las ergens dat als ze wat ouder zijn ze het wel eens laten. Ik hoop daar maar op, maar heeft voor zover iemand nog meer ideeën?

Groetjes

Daarom zeg ik dus: consequent toepassen.. Je bent wel ongeduldig hoor, jeetje. Elke keer weer van de grond afhalen, al moet je het 100 keer achter elkaar doen!

Neptunus

blijven herhalen , van de grond halen en op een plek zetten waar hij wel mag zitten.
en ja soms heb je daar engelen geduld bij nodig.