Vreemd gedrag

Gestart door Melvin, maart 21, 2013, 17:57:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Melvin

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,
Ik heb sinds 5 dagen een vogeltje erbij gekocht (Kiwi van ongeveer 6 maanden oud) ze is rustig van karakter eet slaapt poets enz. ze doet het helemaal goed
Ik heb ze tot nu toe nog in aparte kooien staan en laat ze iedere dag samen door de kamer vliegen
Kiwi kopieert het gedrag van Timo (7 maanden oud), Als Timo naar me toe komt komt zij mee, gaat hij eten eet zij ook tot nu toe helemaal goed

Het vreemde gedrag is dat het de hele tijd goed gaat maar ineens slaat het om en probeert Timo op Kiwi te gaan staan of bijt ineens in haar voetjes of in haar staart en dan vliegen ze wild door de kamer en raken alles wat ze maar kunnen (Muur plafon enz.)
Dus ik heb ze 15 min uitmekaar gehaald en dan is de rust weer terug gekeerd

Het gekste is dat ze mekaar wel steeds opzoeken, en dat Timo kusjes vraagt aan haar ???
En even later schettert hij en stuurt haar van de kooi af :-[

Is dit normaal gedrag wat vanzelf overgaat ??
Moet ik ingrijpen of kan ik het beter even laten gaan ??
Ik mag Kiwi nog omruilen mocht het niet klikken (Ik zou het wel jammer vinden want ze is super lief)

Ik dacht dat Timo het leuk zou vinden een maatje erbij :-[

Heeft iemand ervaring hiermee en evt. tips voor me ??

Alvast bedankt groetjes Melvin


*wendy*

Dit kan je dus beter even laten gaan. Zij zijn de rangorde aan het bepalen: wie is de baas of gaat de baas worden. Iedere keer als jij er tussen komt, kunnen zij weer overnieuw beginnen. Dus dan duurt het alleen maar langer ;-) Het is volkomen normaal. Pas als er bloed vloeit (dit is een RICHTLIJN, zelf aanzien en voelen dus))

Buiten de kooi kan je niet zoveel veranderen; hooguit speeltjes verwisselen, zitplekken veranderen.

In de kooi (laat ze maar lekker samen) kan je de inrichting helemaal omgooien en - indien er gevochten wordt om etensbakjes - 1 of 2 extra bakjes plaatsen (minimaal 1 bakje per parkiet).

Melvin

Hey Wendy,

Bedankt voor de snelle reactie

Ik heb ze nog in aparte kooien, ik was van plan om ze volgende week samen te zetten omdat ik dan de hele week vrij ben en dat ik dan een week lang goed op kan letten.
In hun samen woon kooi :) zitten 4 etensbakjes en 2 drink fonteinen dus dat heb ik per ongeluk goed gedaan ;D

Het is dus voornamelijk buiten de kooien dat dit gebeurd
Ik laat ze lekker verder ruziƫn en ik hou in de gaten dat ze mekaar geen pijn doen.
Ik was een beetje ongerust dat het misschien kwam omdat de karaktertjes te verschillend waren.
Maar het is dus voor de rangorde :S daar had ik niet aangedacht  ???

Heel erg bedankt nog !!

Groetjes Melvin, Timo & Kiwi