Bloed bij staartveren ?

Gestart door Juke, maart 20, 2013, 15:05:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juke



Hi,
Op de foto zie je mijn parkietje Chicky.
Zoals je ziet is het erg rommelig bij zijn staartveren.

2 weken geleden had hij dit ook en toen zat er bloed aan het begin van de pennen, dus onder aan zijn rug.
Dat is gestopt en weggegaan. Dus probleempje overwonnen zou je zeggen. Maar niet dus.

Nu net als toen zit hij het liefst de hele dag buiten de kooi op het speel boompje. Wat voorheen een stuk minder het geval was.
ook mijn 2de parkietje Poppy blijft dan lekker buiten de kooi bij hem zitten.

Ik kan niet ontdekken of hij dit zichzelf aandoet of dat het een probleem is bij de aanhechting van zijn staartveren.

Zoals je ziet is hij onder aan zijn rug aardig kaal, en toch zie ik geen overtollig veren verlies.

Wie weet raad. ??

gr, Jack





*wendy*

Even naar de vogelarts. Dit ziet er verre van gezond uit. Wellicht iets als vedermijt of bloedluis............ Even mee langs, op de korte termijn (lees: vandaag).

Kleintjes

Dat ziet er niet al te best uit.
Hoe eerder je bij de Dieren arts / vogel arts terecht kan, hoe beter.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Juke

Inmiddels geweest en arts heeft een klein gezwelletje geconstateerd.

Arts ziet geen noodzaak om er op dit moment direct wat aan te doen.
Goed of kwaadaardig kan hij in dit stadium niet zeggen.

Chicky is best nog levendig en eet en drinkt goed.
Als ik met hem speel doet hij nog graag mee, dus ga er van uit dat het op dit moment niet pijnlijk is.