bourkes parkietjes

Gestart door sjanthy, maart 19, 2013, 20:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjanthy

hallo!
ik heb sinds kort 2 bourkes parkietjes.

nu lees ik overal vanalles over grasparkieten. wat geschreven staat geldt dat ook voor mijn bourkjes?

bijvoorbeeld het water: ik lees dat het verstandig is dit aan te lengen met appelciderazijn. Moet dit bij mijn Binky en Sweety ook?

Wie kan mij wat handige tips geven over de voeding en het drinken van deze lieve beestjes?

ze kijken zelfs mee terwijl ik dit typ  ;D

alvast bedankt!

Strid8

Hoi...

Wat een leukerds!
Zijn die nou net zo tam te krijgen als een grasparkiet?
Ze zien er wel lief uit..

sjanthy

hoi!
ze zijn erg goed tam te krijgen. Zijn erg "vreedzame" beestjes.
Na een week in de kooi oefenen met op de hand zitten mochten ze los in huis.
Dit ging erg goed en nu gaan ze iedere dag de kooi uit en weten inmiddels zelf de weg ook terug te vinden.
Ze vinden het erg leuk om te fladderen en het huis te ontdekken maar komen uiteindelijk altijd bij mij zitten en volgen me waar ik ga.
Erg leuk!!!

Strid8

Ik kan me voorstellen dat er weinig verschil is tussen de grasjes en de bourkes...
Maar ik ben geen kenner.

Ik heb eigenlijk alleen maar grasjes gehad met tussendoor 1 keer een bonte boer. Verder durfde ik eigenlijk nooit een ander soort te nemen omdat ik ze niet ken en ik bang was dat ik er spijt van zou krijgen..
Maar nu ik die van jou zie lijken ze me erg leuk...

sjanthy

maar.... is er iemand die me kan helpen met de appel(cider)azijn? zie eerste vraag....

appelazijn of appelciderazijn?

thanx!

*wendy*

Voor zover ik weet, zijn er hier maar weinig/geen mensen actief die bourkes hebben of hebben gehad.

Ik zou je dus niet kunnen helpen met je vragen. Wellicht is er een specifiek forum voor bourkes. Succes.

poortman

Bourkes vallen onder de neophema-soorten, hiervoor heb je van Teurlings een zeer goed kant en klaar neophema voer, o.a. verkrijgbaar bij Hornbach, ik heb zelf eleganten deze vallen ook onder de neophema's en zijn erg rustig en verdraagzaam.
Fruit(appel, kiwi etc.), vinden ze ook erg lekker, google even wat ze niet mogen, bv geen Avocado etc.

Trosgierst altijd goed.

Mijn schoonmoeder heeft 2 roze bourkes, maar doet volgens mij geen appelciderazijn oid in het water.
Ik ga het wel even na of dit inderdaad misscien wel goed is, ook voor mijn eleganten.

Google even neophema, dan vindt je veel meer.
In elk geval dus Neophema voer nemen, hiet zitten ook kleine zonnebloempitten en andere zaden die ze nodig hebben, dan wel graag eten.

Leuk stel trouwens, die van mijn schoonmoeder reageren altijd als ik ze nafluit, erg grappig.

O ja mocht je een voliere hebben, gras zijn ze ook gek op!

mvg

Martijn

DobbyFloppy

Citaat van: sjanthy op maart 25, 2013, 09:55:52
maar.... is er iemand die me kan helpen met de appel(cider)azijn? zie eerste vraag....

appelazijn of appelciderazijn?

Ja je kunt het water aanzuren, gebruik bij voorkeur wel biologische appelazijn. Deze is o.a bij de tuinen te vinden: http://www.detuinen.nl/holland-barrett-appelzijn.html/

De dosering is 1ml op 100 ml water.
Dus even kijken hoeveel water er in je bakje gaat ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13