Zaadje in ontlasting

Gestart door Britt, maart 16, 2013, 19:25:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Britt

Heej allemaal!!

Ik maak mij een beetje ongerust over Flupke, mijn grasparkiet van 6 maanden. Deze ochtend vond ik in de ontlasting van Flupke een onverteerd zaadje. Ik heb de rest van de dag zijn ontlasting goed in het oog gehouden en heb nog een aantal keer een zaadje ontdekt... Het gaat telkens om één zaadje per poepje, waarbij de rest van de ontlasting er volledig normaal uitziet.

Ik maak mij een beetje ongerust nu....Heb op internet natuurlijk ook al vanalles gelezen over megabacterie enzo... Ik hoop echt dat het niks ergs is!! Hij is voor de rest trouwens heel levendig enzo.. merk niets aan zijn gedrag. Wat denken jullie, zou ik best volgende week naar de dierenarts gaan?

*wendy*

Dat duidt inderdaad op MB. Helaas ben ik ervaringsdeskundige..

Hiermee kan je het beste even langs een vogelarts. Je kan ook ontlasting opsturen naar sommige vogelartsen. Dan schrijf je een brief met info als: geslacht, leeftijd, dieet, symptomen en dergelijke. Dan vang je poepjes op (liefst in de middag) op aluminiumfolie (terwijl eten, drinken en bodembedekking uit de kooi is), en doe je dat dezelfde dag nog met de brief op de bus.

In ieder geval wel zo spoedig mogelijk actie ondernemen.

Succes!

Kleintjes

't Hoeft niks ernstigs als MB te zijn.
Pino heeft dit probleem met de zaadjes ook gehad, bleek 'n bacterie te zijn en na 'n kuurtje was hij er helemaal van af.

Gewoon even 'n afspraak maken en even laten controleren. Ik zou me niet al te veel zorgen maken zolang je niks weet. Dat doet niemand goed.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Britt

Bedankt voor de reacties!!

Ik ga maandag sowieso even naar de vogelarts bellen en hem het probleem uitleggen. Hij zal dan wel aanvoelen of het best is dat ik even langskom.

Nu ik erover nadenk, is het wel zo dat hij de laatste week véél minder (bijna geen) grit meer uit zijn bakje neemt. Daarvoor deed hij dit meerdere keren per dag. Misschien komt het daardoor dat de zaadjes niet genoeg vermaalt worden?

Enfin, maandag zal ik meer weten. Ik hou hem morgen nog extra in het oog!