Poep aan de kont

Gestart door yeldi, maart 15, 2013, 07:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

yeldi

Goedemorgen,

onze nieuwe aanwinst is goed de nacht doorgekomen zat zowaar op een stok, echter vanmorgen zag ik dat er een bolletje opgedroogde poep onder de kont hangt.
Ik heb de vraag opgezocht via de zoek functie en ik heb begrepen dat er niks anders op zit hem te vangen en het schoon te maken met wat lauw water.

Ik heb hem overigens ook niet op verkenning zien gaan door zijn kooi en/of zien eten, hoelang moeten we dit aankijken of die zelf gaat eten ?
Ik neem aan dat zodra ze uitgevlogen zijn zelfstandig kunnen eten of sla ik nu de plank mis.
Alvast bedankt voor jullie adviezen.

SoesyBee

Een pietje, afhankelijk van het karakter ook, heeft echt wel meer als een nacht nodig om te wennen. Geef het nog even een paar dagen. Dan zal je zien dat hij vanzelf lekker op pad gaat en de boel rustig aan is gaat verkennen.
Poep aan het kontje kan zeer goed van de stress zijn.

Ikzelf zou nog heel even wachten met vangen (ivm nog meer stress) en kijken of hij/zij het komende dagen misschien zelf oppakt om zijn verenpak te verzorgen. Zit jullie nieuwe pietje alleen of heeft hij ook nog een vriendje? Samen gaan ze sneller op onderzoek uit en durven ze uiteindelijk meer dan alleen.