Te Koop: Grasparkietjes

Gestart door Kimz, november 11, 2005, 11:25:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kimz

Verschillende grsparkietjes te koop. Jong, oud en in verschillende kleuren! Mail naar cracker_282@hotmail.com voor meer info. Groetjes, Kim.



[verwijderd door de beheerder]

Kimz

#1
CiteerVerschillende grasparkietjes te koop. Jong, oud en in verschillende kleuren! Mail naar cracker_282@hotmail.com voor meer info. Groetjes, Kim.
[snapback]16578[/snapback]

Ik woon trouwens in Limburg.


Bedankt Kimz, ik wilde het net vragen!
Gr. PF

sasjuh

hoe oud is de jongste??

groetjes sas

Kimz

Citeerhoe oud is de jongste??

groetjes sas
[snapback]16582[/snapback]

hihi, 1 dag, vanochtend geboren :D

melike

Vanwaar in Limburg ben je ergens?
Want we zoeken ook een jong parkietje bij maar mag niet te ver weg zijn..
Groetjes

Kimz

CiteerVanwaar in Limburg ben je ergens?
Want we zoeken ook een jong parkietje bij maar mag niet te ver weg zijn..
Groetjes
[snapback]17873[/snapback]
In Leveroy, bij Nederweert.

Kaat

Wij hebben vanmiddag bij Kim 'n jong parkietje opgehaald!

Hij/zij zit nu lekker te kroelen in Jan zijn oude kooitje. Jan moest even 15 minuutjes wennen, maar vind 't al helemaal geweldig!
Ik moet zeggen dat je er veel voor gedaan hebt, Kim. Het parkietje, genaamd Guusje, is superlief. 'n echt kroelekopje en al heel tam!

Bedankt, Kim! We zullen heel goed voor Guusje zorgen!!!

[size=8]En als je wilt lezen hoe het met hem/haar gaat, kom dan gerust naar mijn weblog![/size]

Kimz

CiteerWij hebben vanmiddag bij Kim 'n jong parkietje opgehaald!

Hij/zij zit nu lekker te kroelen in Jan zijn oude kooitje. Jan moest even 15 minuutjes wennen, maar vind 't al helemaal geweldig!
Ik moet zeggen dat je er veel voor gedaan hebt, Kim. Het parkietje, genaamd Guusje, is superlief. 'n echt kroelekopje en al heel tam!

Bedankt, Kim! We zullen heel goed voor Guusje zorgen!!!

[size=8]En als je wilt lezen hoe het met hem/haar gaat, kom dan gerust naar mijn weblog![/size]
[snapback]18884[/snapback]

Hey ik ben blij dat het goed gaat! En een leuke naam ook, echt leuk dat ie een goed huisje heeft gevonden! Groetjes, Kim.

Kimz

#8
Op het moment heb ik twee volwassen mannetjes. Ze zijn niet tam maar ik wil ze wel gratis voor u kortwieken als u dat graag wil. Ze zijn groen, een van hun staat op de foto, de andere heeft een geler koppie en duidelijkere tekeningen. Ze zijn ongeveer 3 jaar. Ik kan dit niet zeker zeggen want ik heb ze niet zelf gekweekt. Maar ze zijn in ieder geval niet veel ouder. Vraag gerust om meer info, u kunt ook vrijblijvend komen kijken.
Groetjes, Kim.

Wij, als mods/beheerdersteam, zijn geen voorstander van kortwieken met het doel een vogel tam te maken. Gr. Ingrid


[verwijderd door de beheerder]

Kimz

#9
Het gaat zich met kortwieken niet alleen om het tam maken, maar hier kun je een eeuwige discussie over voeren. Ik ben er een voorstander van omdat de vogel hierdoor overal mee naar toe kan. Mijn vogels gaan mee naar mijn oma, tante en soms zelfs mee over straat. Ze vinden het geweldig om buiten te zijn. Als ze jong zijn wiek ik ze meestal maar een keer. Dan maak ik ze tam en laat het weer bijgroeien. Ik heb nu een hoop handtamme vogels in de voliere vliegen, mij lijkt dit voor de vogel zelf een stuk prettiger. Ze hoeven niet meer bang te zijn wie er binnenkomt en komen lekker nieuwsgierig kijken. En ik denk dat Karin ook blij is dat ik Guusje heb gewiekt ;)
Voor discussie over kortwieken verwijs ik je naar het topic wat daarover gaat: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...3&hl=kortwieken. Mijn aanvulling op jouw bericht is niet iets persoonlijks. Het gaat erom dat wij als mods/ beheerdersteam niet achter kortwieken staan, tenzij er een medische reden voor is ;). Gr. Ingrid

Maar om bij het topic te blijven: er is nog èèn mannetje, geel koppie en geelgroen lijfje:

[verwijderd door de beheerder]

Kaat

Is dat 'n broer/zus van mijn Guuske?
Die was zo supertam?! Of is 'ie dat niet??


PS: Over 't kortwieken: Ik heb hier nog geen duidelijke mening over of ik voors of tegens ben, maar ben inderdaad wel tevreden met Guus en de kortere vleugeltjes. Als Kim dit niet gedaan had, was Guus nooit zo tam geworden als 'ie nu is (al was 'ie al behoorlijk tam!).

Kimz

Nee dat is deze niet ;) Deze is eigenlijk van mijn opa, maar die heeft hem aan mij gegeven en nu heb ik meer mannetjes als vrouwtjes en een tjokvolle voliere haha. Die supertamme doe ik nooit meer weg, is echt mijn kindje(en niet gewiekt overigens, maar gewoon van jongs af aan mee begonnen).
Groetjes, Kim.