Een nieuw huisje gezocht voor Foofur uit Almelo

Gestart door Samarinde, maart 12, 2013, 10:02:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samarinde

Ik aarzel al heel lang om hier een berichtje te typen.

Foofur hoort echt bij ons. Het is een stoere, energieke, beetje volle, grasparkiet die tot een half jaar terug samenleefde met Roger. Roger is helaas overleden en sinds dien is hij dus alleen.

Hij heeft een mooie grote kamervoliere waar hij zich goed vermaakt, maar als ik hem eruit laat vliegt hij direct naar het raam waar hij de hele dag naar andere vogels fluit. Ondanks dat hij er niet ongelukkig uit ziet (hij kletst, fluit, verzorgt zichzelf en eet goed), vind ik dat grasparkietjes met meer soortgenoten moeten kunnen zijn. Zoals ik al schreef is Foofur een stoere man. In het begin hadden Foofur en Roger nog wel eens strijd waarbij Roger het onderspit delfde. Dit was na verloop van tijd gesust. Ze hadden een soort "I can't live with or without you", zoals U2 zong haha. Naar mensen is hij iets schuwer, maar met een rustige benadering zit hij graag op je vinger en hij vind het fijn als je tegen hem praat.

Mijn man vind het idee dat we Foofur ergens anders naartoe moeten brengen maar niks, maar de gedachte aan een gelukkig vogelleven met soortgenootjes maakt dat ik toch dit berichtje plaats. Roger was echt op ons gericht, maar Foofur was van begin af aan al wat afstandelijker.

Wellicht treffen we hier een parkietenliefhebber met een groot hart voor deze vriendjes die een plaatsje heeft voor ons blauwe mannetje tussen meerdere soortgenootjes.


Titel aangepast ;)



Loeky

#1
Hoi,

Waar woont Foofur en als je een foto plaatst heb je ook meer kans.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Samarinde

#2
Foofur woont in Almelo, maar het maakt ons niet uit als het een stukje rijden is. Het gaat ons erom dat het een goed adres voor hem is.
Hierbij wat fotootjes:


*wendy*

#3
Vind de buik van Foofur er een beetje bol uitzien? Is Foofur wat te zwaar of heeft hij misschien een buikwandverzakking of tumor? Het kan ook aan de foto's liggen natuurlijk, dus je hoeft niet te schrikken  :P

Samarinde

Hoi Wendy,

In onze ogen is Foofur gewoon altijd wat aan de zware kant. Als sinds we hem hebben heeft ie zo'n bol buikje.
Ik schrik toch wel van dat je denkt aan het woord tumor. Jeetje zeg. Maar als dat zo is, dan moet hij er toch last van hebben? Foofur is zoals ik zei wel energiek, vrolijk en verzorgt zichzelf goed. Hij vliegt ook prima, maar hij vliegt wel kleine stukjes.
Hmmm..



*wendy*

Ik weet het niet, ben geen vogelarts. Een dikke buik zoals deze is in ieder geval niet normaal... Maar het is misschien wel belangrijke info voor een toekomstige koper (en ook voor jou, neem ik aan). Dus misschien is een bezoekje aan een vogelarts om wat dingetjes uit te sluiten een idee?

Een tumor hoeven ze (zeker in het begin) helemaal geen last van te hebben. Ze kunnen er ook heel oud mee worden.

Samarinde

Foofur heeft dit buikje al sinds dat hij bij ons woont. Een jaar of 4. We hebben hem als jonge vogel gekregen.

*wendy*

Ik geef je alleen aan dat dit buikje niet normaal is en meerdere oorzaken kan hebben: te dik, buikwandverzakking en tumor (al vind ik dat laatste niet echt passen, omdat het geen echte bult is, maar meer gewoon een dikke buik).

Uiteindelijk is het aan jou en/of de koper om te bepalen wat ermee gedaan wordt. Ik zie geen tekenen dat hij last heeft van wat het ook is. Maar ik zou dat als koper wel willen weten. ;-)

Samarinde

Prima hoor! Een oplettend oog van een ander is nooit verkeerd.

Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Emilie

#10
Hoi,

Eet Foofur pellets of gewoon voer? Ik ben namelijk op zoek naar een mannetje dat al pallets eet (omdat ik al een vrouwtje heb die dat doet).

Groetjes,

Emilie

DobbyFloppy

Als dit mannetje goed ken omgaan met mijn koppeltje zou ik hem misschien een goed huisje kunnen aanbieden met overleg.
Verder is het een erg mooi mannetje!
Heb alleen wel 1 x gehad dat een mannetje niet met mijn andere mannetje overweg kan.
Maar de eerste partner van mijn popje is helaas overleden, die zijn elkaar wel altijd trouw gebleven, al is het mannetje wat er nu bij zit ook onafscheidelijk van haar.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samarinde

Hallo Emilie en Dobbyfloppy,

Ik ben inmiddels in overleg met iemand via de email. Kan natuurlijk zijn dat er iets tussenkomt, maar dat is niet de verwachting. Ik zal jullie op de hoogte houden in dit topic.
Foofur eet trouwens gewoon voer, geen pellets.

Groetjes Samarinde

Samarinde

Hallo, ik kan bij deze melden dat we een afspraak hebben met iemand die Foofur een nieuw huisje wil geven. We vinden het erg fijn voor hem, maar oh wat spannend! Hoe dan ook hebben we er goed vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

Op dit onderwerp mag een slotje.

Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19