tips bij uit kooi halen

Gestart door littlebird, maart 10, 2013, 09:50:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

littlebird

Mijn parkietje vond het eerst heel erg eng uit de kooi maar als hij op zijn favo speeltje (schommeltje) toen bleef ie daarop zitten buiten de kooi langzaam haalde ik het speeltje even weg en eerd het steeds minder eng, natuurlijk kreeg hij er ook wat gierst bij.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Succes met tam maken en vooral veel plezier!

DobbyFloppy

Voordat je je parkietje echt gaat laten vliegen raad ik je ook aan hem eerst handtam te maken.

Hier kun je lezen hoe je dit doet: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Dat werkt niet bij ieder parkietje. Ik heb er hier eentje die barstens vol energie zit. Zo vol, dat ik hem in de kooi opgesloten kan laten zitten, maar dan wordt hij helemaal gek. Hij was veel te druk om ook maar interesse te tonen in trosgierst, mijn hand of wat dan ook. Sinds ik hem laat vliegen, heeft hij minder opgekropte energie en is het tam maken veel gemakkelijker.

Dus als richtlijn is het prima, maar het is toch ook zeker afhankelijk van het karakter van het parkietje.

Bovendien: als je al een parkietje hebt, kan je ze prima samen laten vliegen voordat de nieuweling handtam is. De 'bekende' wijst de nieuweling de weg ;-) Ook leert de bekende aan de nieuweling vertrouwen te hebben in het baasje. Opgesloten laten tot de nieuweling handtam is, is dan dus niet nodig.

EliseAvi

Ik heb er hier 2 die helemaal tam zijn, 1 die bijna tam is (wil soms nog wel eens eigenwijs doen en niet op je vinger komen zitten) en 1 die soms met heel veel overtuiging van gierst op je vinger gaat zitten. Ik laat ze gewoon allemaal vliegen. Als de niet-tamme niet in de kooi wilt, hou ik hem vaak met speelboom en al voor de kooi, en gaat hij er zo in.

Je kan ze er dus wel uitlaten als ze nog niet tam zijn, maar zorg dat ze alleen in de kooi iets te eten kunnen krijgen. Zo gaan ze de kooi in als ze weer honger krijgen.