Ei/krachtvoer Tot Welke Leeftijd?

Gestart door Bolle, november 11, 2005, 07:44:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bolle

Hallo allemaal,

Mijn 2 parkieten heb ik nu een dik half jaar en ik heb ze gekocht toen ze een week of 8 waren. Tot nu toe krijgen ze elke dag wat ei/krachtvoer door hun eten. Maar moet ik dit blijven doen of is er een bepaalde leeftijd waarop dit extra voer niet meer nodig is?  :blink:

Groetjes,
Yvonne

Safrena

Hey Yvonne

Er staat geen leeeftijd op he tgeven van eivoer.
Of je parkietje 1maand of 6 maand of 6 jaar maakt niet uit. je parkietje het dat nodig ;)

Echter als je parkietje niet broed en niet in de rui is hoef je het niet elke dag te geven. Een tweetal maal per week is dan voldoende.

Vele groetjes

Pam

#2
Hé Safrena,

Ik geef Okkie elke dag een vers (klein) bakje eivoer. Is dat dan teveel?????
Hij zit er wel elke dag van te eten.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

Safrena

Hey Pam

Apart eivoer zou ik toch maar een twee tot drie keer per week geven als ze niet in de rui of broeds zijn.
Dat is meer dan voldoende

Tenzij je xtra-vital geeft dan hoef je helemaal geen eivoer te geven want daar zit dat al in ;)

Vele groetjes

Bolle

Bedankt voor de info!  :)

Groetjes,
Yvonne

Wuis

CiteerBedankt voor de info!  :)

Groetjes,
Yvonne
[snapback]16635[/snapback]
Dus elke dag eivoer is te veel?

Ik loop stage in een dierenwinkel waarvan de eigenaar al jaren met vogels kweekt (alle soorten en maten ;) ). Als ik er ben voer ik de vogels meestal en ze krijgen elke dag basisvoer (parkieten dus parkietenvoer) en een bakje eivoer met een beetje onkruidzaad erdoor.
Ik heb Peer en Peer daar ook weg, en die krijgen ook gewoon parkietenvoer en elke dag een bakje vers eivoer met een beetje onkruidzaad. Is dat te veel?

Ronald en Eline

Wij hebben sindskort parkieten en ze eten allebei niets uit het bakje met dat eivoer en ook niets van dat grid/maagkiezel.

Wel het normale voer, van xtra vital.

Zou ik dan die maagkiezen / grid bij dat voer in moeten gooien? Of zullen ze het vanzelf wel vinden in het andere bakje?

esther

CiteerWij hebben sindskort parkieten en ze eten allebei niets uit het bakje met dat eivoer en ook niets van dat grid/maagkiezel.

Wel het normale voer, van xtra vital.

Zou ik dan die maagkiezen / grid bij dat voer in moeten gooien? Of zullen ze het vanzelf wel vinden in het andere bakje?
[snapback]19056[/snapback]

Als je Xtravital geeft zit daar al eivoer in dus het is dan eigenlijk niet nodig om daarnaast nog eivoer te geven.
Ik zou het grit gewoon in een apart bakje blijven aanbieden, ze zullen het vanzelf vinden.
Hier keken ze er in het begin ook niet naar maar nu gaan ze regelmatig even wat grit eten.

Groetjes Esther

Plumeau

Zelf geef ik wel extra eivoer door de Xtra Vital, aangezien Macha zo veel mogelijk het 'poeder' laat liggen. Doordat ze niet haar hele bakje leeg at is ze destijds ook ziek geworden. Let dus goed op dat je parkiet al het belangrijke uit het voer binnen krijgt!