Privium

Gestart door Cynthiaa-91, maart 07, 2013, 15:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiaa-91

Hallo ik was opzoek naar een soort eucalyptusreiniger e.d. Voor de vogel kooi schoon te maken en kreeg van de man vd dierenwinkel een flesje van privium cat & dog care clean hij zegt dat dit ook voor vogels is maar het staat er niet op. Ook gebelt naar roderlo (staat op het flesje) en die zeiden dat het voor alles was. Ik vond ze niet zo overtuigend klinken ik hoop dat jullie meer info hebben anders breng ik het terug.. Alvast bedankt

SoesyBee

Ik gebruik altijd gewoon de rasechte Dreft.
Zolang je zorgt dat het allemaal goed schoon gespoeld is, is er niets aan de hand!

Cynthiaa-91

Ja op dit moment doe ik het ook altijd met afwasmiddel en zorg dat het daarna goed afgespoeld word met heet water maar dit is minder schadelijk en je ontsmet het beter. De poepjes verdwijnen ook makkelijker op de vloer en meubels hoor ik steeds. Bedankt in ieder geval!

*wendy*

http://www.avian.nl/NL/reinigingsproducten.html?PHPSESSID=c74b0517740eb94c865481408835a8d8

Dit is in ieder geval speciaal voor vogels.. Waaronder eucalyptus. Via de site bestellen is mogelijk, maar hoge verzendkosten. Je kan ook bij de dealers kijken of er een dierenwinkel in jou buurt zit die dit verkoopt.

Cynthiaa-91

Dankje wendy. Over dit product weet je ook niet of dat schadelijk is he?

*wendy*

Nee sorry, ik ken het hele product niet. Maar als je het daarna even met goed heet water afspoelt, kan het geen kwaad. Ik ontsmet hier ook wel eens met bleek, en dan zet ik het daarna in een emmer schoon heet water voor een poosje. Dus op die manier kan je het ook oplossen.

inge

Ikzelf gebruik de eucaluptusreiniger van Avian,

Had een mailtje gestuurd ook met de vraag inverband met naspoelen ,antwoordt was dat dit niet nodig is.

groetjes

Loeky

Ontsmetten met bleek lijkt mij niet goed. Chloor is een erg heftig middel en daarnaast ook
erg slecht voor het milieu. Ik maak de kooi gewoon schoon met een sopje van Klok afwasmiddel. :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

*wendy*

#8
Dat is inderdaad waarom ik de link naar die reinigingsmiddelen van Avian gaf, Inge. Ik wist dat iemand het nagevraagd had, maar niet meer wie ;-)