Snavel kleur

Gestart door Cynthiaa-91, maart 07, 2013, 12:16:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiaa-91

Hallo onze parkiet simba haar snavel is verkleurd, ik zet er 2 foto's bij de eerste van een paar weken geleden en 1 van vorige week. ze heeft op beide foto's toevallig net gegeten vandaar het rode wat de zien is, ik hoop dat jullie hier meer info hebben, en ik stuur ook een foto van onze andere parkier erbij, ik vind haar veren op haar kopje er slecht uitzien, kan dit komen door de rui? alvast bedankt

grasParkiet2

hoi, de veertje dat is de rui ja. gewoon beetje extra groenvoer en eivoer en die komt er wel door heen. hoe oud is jullie vogeltje eigenlijk? of heeft ze voor dat er een foto is gemaakt veel gevlogen? misschien wordt ze volwassen of komt het door de doorbloeding van de snavel.

DobbyFloppy

#2
Het zou inderdaad met de leeftijd te maken kunnen hebben want zover ik ken zien is jou popje jonger als 4 maanden.
Dit ken ik zien aan de oogjes, er zit geen witte Irisring rond haar oogje dus vandaar.
Maar als je het niet vertrouwd ga langs de va.

Wat betreft de andere parkiet, ik neem aan dat je de zwarte puntjes op zijn koppie bedoeld? Geen zorgen daarover daar groeien nieuwe veertjes. Mijn mannetje had afgelopen week een heleboel van deze stipjes op zijn koppie. Heeft een week geduurd dat hij met die mini pennetjes op zijn kop heeftrondgelopen maar nu heeft hij weer een prachtig glanzend koppie.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Cynthiaa-91

Onze parkiet is ong 6 maanden.. Nee ze vliegen nog niet zo veel maar dat word wel steeds meer:) verder gaat alles heel goed met haar.. De veertjes worden inderdaad al beter:) bedankt!

DobbyFloppy

De zwarte puntjes zijn gewoon nieuwe veertjes. Dus weer wat geleerd ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Cynthiaa-91

Een late reactie maar we zijn met simba naar de dierenarts geweest en ze is helemaal gezond! Het blauwe van haar snavel is doordat haar hoorn wat dunner is en de doorbloeding duidelijker te zien is. Hoef mij daar geen zorgen over te maken, het kan zich uitbreiden naar haar hele snavel maar zodra ze niet bol gaat zitten en slomer word is er niks aan de hand:) toch even fijn weer te horen dat het helemaal goed met ze gaat:) bedankt

ParkietHaarlem

Fijn. Gefeliciteerd met deze uitslag :)