ziek?

Gestart door parkietenlover, maart 03, 2013, 14:12:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover

Mijn parkietje ziet er nogal ziek uit ze is heel dik uit al haar veren staan schuin
terwijl dat anders nooit is nu mijn vraag is ze ziek of niet? :-\
Alvast bedankt!

*wendy*

Ik denk dat je bedoeld dat ze bol zit. Dat is een teken van ziekte. Dus een bezoekje aan de vogelarts - op korte termijn - is een goed plan.

parkietenlover

dankjewel wel wendy dat je me wou helpen
ik ga dat zeker doen!! ;)

*wendy*

Dat had je vandaag al moeten doen..........

Weet je wat het is.. Grasparkietjes zijn prooidieren. Zij zullen dus NOOIT laten merken dat zij ziek zijn, tenzij het echt niet anders kan. Wanneer het niet anders kan is wanneer de ziekte dusdanig is dat ze het niet meer kunnen verbergen.

Zodra je een symptoom waarneemt - zoals bol zitten - is het belangrijk DIRECT actie te ondernemen. Zij zijn dan namelijk al een tijdje ziek en behandeling is dan ook zo snel mogelijk nodig.

Ik hoop dat je morgen naar de vogelarts gaat.

Coco Channel

Is bol zitten altijd een teken van ziekte? Channel doet dat namelijk ook vrij vaak, maar verder ziet ze er wel gezond uit...

*wendy*

Je hebt bol zitten en bol zitten. Dit verschil is voor 'leken' niet altijd even duidelijk te zien. Bol zitten noemen we het, als dit te pas en te onpas gebeurd. Vaak maakt het parkietje dan in het algemeen een zieke indruk.

Leken (sorry voor mijn woordkeus, maar weet even niet hoe ik het anders kan zeggen), zien vaak een parkietje in rust of een slapend parkietje ook aan voor bol zitten. Hierbij zit het parkietje echter veel minder bol en oogt veel minder lusteloos dan een écht ziek en bol zittend parkietje.