Nieuw parkietje: kakariki of grasparkiet?

Gestart door draggie8, maart 02, 2013, 20:36:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

draggie8

Hallo allemaal!

Ik wil een binnenkort een nieuw parkietje omdat ik mijn huidige kwijt wil.. reden zeg ik hier even niet, want daar heb ik dit topic niet voor geopend... (het grasparkietje is verder helemaal gezond maar wil niet tam worden. Het is een vrouwtje. Dus laat maar weten als je een leuk en gezond parkietje wil voor in de voilière! Ik woon in stadskanaal...)

Anyway, ik wil dus een nieuw parkietje die erg tam kan worden en op je schouder/hand komt zitten, en niet gelijk weer bij je weg wil... Ik had om marktplaats tamme kakariki's gezien... Nu is mijn vraag: welk vogeltje wordt makkelijker tam/is liever in de omgang: een kakariki of een grasje? Mijn belangrijkste vereiste is dat hij op je hand en schouder komt zitten en een lief karakter heeft... Wat is verder het verschil tussen een kakariki en een grasparkietje wat betreft gedrag?

Zijn er verder ook nog verschillen in de verzorging? Ik heb wel ervaring met grasparkietjes en niet met kakariki's, zijn er wat betreft verzorging nog belangrijke verschillen die ik moet weten tussen een grasje en een kakariki?

Ohja, hoeveel ruimte heeft een kakariki nodig als ik hem binnen in een kooitje wil?

Alvast bedankt voor de hulp en info iedereen!

Parkieten-Freak

Citeer
Ik wel binnenkort een nieuw parkietje omdat ik mijn huidige kwijt wil........

Ach jee. Je praat erover alsof je een kapotte fiets in wilt ruilen.
Dit soort topics sla ik altijd over, zonde van mijn kostbare tijd.
Succes verder!







draggie8

Hey, nee zo is het absoluut niet bedoeld hoor, echt niet, ik ga het meteen veranderen!
Wist niet dat het zo overkwam, ik vind het echt moeilijk om hem weg te doen hoor, aangezien ik hem bijna een jaar heb. Nogmaals excuses voor mijn post, en ik hoor het graag van je als je info hebt!

draggie8

#3
Citaat van: draggie8 op maart 02, 2013, 20:58:31
Hey, nee zo is het absoluut niet bedoeld hoor, echt niet, ik ga het meteen veranderen!
Wist niet dat het zo overkwam, ik vind het echt moeilijk om hem weg te doen hoor, aangezien ik hem bijna een jaar heb. Nogmaals excuses voor mijn post, en ik hoor het graag van je als je info hebt!

Oww ik han het niet meer veranderen, misschien kan een moderator dit voor me doen?
Ik had het niet zo bedoeld, want ik ben echt een dierenliefhebber, nogmaals excuses!

SoesyBee

Ik vind het echt jammer dit te lezen. Ook mijn parkietje was moeilijk de eerste tijd. mijn tweede steels het geduld ook behoorlijk op de proef. ik vind het ontzettend rot om dit zo te moeten lezen. Ik hoop dat je huidige parkiet een goed huis vindt. Begin alsjeblieft nooit meer aan een andere vogel... De garantie van tam worden bestaat namelijk niet!

draggie8

Ik heb hier echt redenen voor dat ik deze weg ga doen,dat doe ik niet zomaar.
Deze vogel is bang gemaakt, ik heb hem bij een verkeerde kweekster gekocht, zij pakte hem echt beet, dat was gewoon onkunde van mij. Er is echt niks mee te beginnen, hij heeft gewoon een trauma...

Zoals ik al zei wil ik dit AFSLUITEN en kijken naar mijn volgende vogeltje, waarvoor ik dit topic heb  geopend, wie heeft er info voor mij over de verschillen?

Kleintjes

Neem gewoon de tijd en heb geduld, dan kun je zelfs dit parkietje tam krijgen. Je hebt echt geen 'nieuwe' nodig omdat de ze "kapot" is, om 't even zo te noemen.
Je hebt gewoon geduld nodig. Tijd, geduld, begrip en liefde. En wat dan nog als 't geen knufffel-type is / wordt? De meeste parkieten houden daar niet van.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Citaat van: draggie8 op maart 02, 2013, 21:00:01
Oww ik han het niet meer veranderen, misschien kan een moderator dit voor me doen?
Ik had het niet zo bedoeld, want ik ben echt een dierenliefhebber, nogmaals excuses!

Veranderen gaat inderdaad niet meer maar je kunt wel een nieuw topic starten.
Zodra dat online staat, laten we dit topic vervallen.


SoesyBee

Zoals ik het nu lees heah, iedereen in de samenleving met een trauma moet je maar ergens wegstoppen omdat er geen land mee te bezeilen valt? Dier of mens...
Ik zeg je, begin niet meer aan een tweede vogeltje.

Tijd om het topic te sluiten. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten lezen omdat jij geen geduld heb dat het vogeltje er maar onder moet lijden...
Mijn kleine Koko deed ook niet anders dan bijten en had verbrande veren op haar rugje. Zij is ook mishandeld geweest ooit. Maar zoals je haar nu ziet genieten met haar vriendje en de juiste antibiotica (ziekte maakt het ook niet makkelijker voor het beestje om vrolijk te blijven doen...) leeft zij volop. Vliegen gaat nu eindelijk weer zelfs!


draggie8

#9
Citaat van: SoesyBee op maart 03, 2013, 13:09:33
Tijd om het topic te sluiten.

Goed idee! Ik kom hier toch niks verder. Jij weet mijn omstandigheden niet en kan daar ook niet over gaan lopen oordelen.
Ik open een topic over een nieuw parkietje en jij blijft maar zeuren.

Ik ga wel naar een ander forum, kom ik veel verder. (sorry voor de mensen die niet eindeloos blijven zeuren, het gaat hier absoluut niet over jullie...)

Citaat van: SoesyBee op maart 03, 2013, 13:09:33
Ik zeg je, begin niet meer aan een tweede vogeltje.

En ik zeg jou, ga niet in het wild lopen oordelen terwijl je de omstandigheden niet weet...

Berichtjes samengevoegd. Binnen 5 minuten na het posten kan je dit zelf. Gr. Sara

Sara

@Draggie8: ik vind niet dat er omstandigheden kunnen zijn waardoor iemand het zich kan veroorloven om zijn parkietje maar weg te doen en een ander parkietje in de plaats te nemen met als reden dat het parkietje (zogezegd) maar niet tam wilt worden.

Zoals Parkieten-Freak zei, krijg je hier de kans op het forum om een topic te starten over het probleem met het tam maken van je huidige parkietje. Als je dit doet, kunnen we samen met jou het probleem bekijken en het je helpen oplossen.
Als jij toch bij je besluit wilt blijven van je parkietje weg te doen en maar een ander in de plaats te nemen, lijkt het me logisch dat de parkietenliefhebbers op dit forum daar niet echt respect voor kunnen opbrengen en dan denk ik dat je het maar beter zelf uitzoekt. Ik krijg door het lezen van je eerste berichtje ook het idee dat je zomaar even een ingeving hebt van "een kakariki is misschien nog leuker dan een grasparkiet dus laat ik mijn grasparkiet maar wegdoen" of iets in die aard.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes