Opeens laag vliegen..

Gestart door Harrie1, februari 14, 2013, 13:38:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrie1

Hallo iedereen,

Sinds eind oktober is Harrie bij ons. Na een tijdje kwam hij met trosgierst op de hand zitten en mocht hij eruit. Hij zocht vaak hoge plekken op, de kast was zijn favo plek. (wat heel gewoon is in het begin) als ik hem op de hand nam om terug te zetten deed die dat wel gewoon, soms had hij nog geen zin en vloog weer terug naar de kast.

Maar nu sinds de laatste paar keren dat hij eruit is vliegt hij gelijk naar de grond ipv de kast, het lijkt net of hij het niet meer haalt. Hij blijft laag vliegen, de stoel is het hoogste punt. Echter nu hij laag vliegt komt hij wel vaker uit zichzelf naar ons toegevlogen ( even op de schouder of het hoofd zitten) maar vliegt daarna weer snel naar een laag punt.

Kortom, is dit alleen maar nieuwschierigheid of is er iets mis met hem omdat hij zo laag blijft?

Groetjes

*wendy*

Is hij misschien in de rui? Als ze wat grotere veren verliezen, wil het vliegen ook nog wel eens wat moeilijker gaan.

Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken of hij laag vliegt omdat hij dat WIL of omdat hij niet anders KAN. Dit is een groot verschil en naar mijn mening gemakkelijk waarneembaar.

Harrie1

Dat is me juist niet duidelijk of hij het wil of omdat hij niet anders kan. Het lijkt net of hij het niet haalt om zo hoog te bij de kast te komen.. maar verder zie ik niks aan zijn vleugeltjes en verder is hij ook nog redelijk actief met spelen en fluiten.

Waaraan zou ik nog meer kunnen erkennen dat er misschien iets mis is met hem?

*wendy*

Bol zitten, meer slapen, slapen op 2 poten (als hij dit normaal op 1 poot doet), minder eten, minder actief in het algemeen..

Bij twijfel over de gezondheid kan je het beste even langs een vogelarts of ontlasting opsturen ter controle. Parkietjes laten het vaak niet merken dat zij ziek zijn, dus het is belangrijk om elk miniem symptoom serieus te nemen.

Problemen met vliegen kunnen ook door de rui veroorzaakt worden of door een ander probleem met z'n verenpak. Dus je kan even controleren of z'n vleugelpennen nog compleet zijn(of een foto plaatsen, dan kunnen we meekijken).