Neusdopje veranderd van kleur

Gestart door DobbyFloppy, februari 13, 2013, 15:03:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hallo ik heb een koppeltje grasparkieten. Dobby en Pucky, en bij het vrouwtje (Dobby) veranderd haar neusdopje van bruin naar wit.
Wat betekent dit?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Verkleuring van de neusdop van lichtblauw/wit naar bruin en vice versa heeft te maken met de hormonen. Niets om je zorgen over te maken dus ;)

Kleintjes

Als de dop van de pop lichter wordt, betekend normaal dat ze broeds is / wordt, dus in 'stemming' komt. Kan geen kwaad is geheel natuurlijk.
Leuke timing, net voor Valentijn ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dirk92

Citaat van: Kleintjes op februari 13, 2013, 16:00:42
Als de dop van de pop lichter wordt, betekend normaal dat ze broeds is / wordt, dus in 'stemming' komt. Kan geen kwaad is geheel natuurlijk.
Leuke timing, net voor Valentijn ;)
Is toch broeds als ze donkerder worden?
Kleine Gijsje en Jip

Kleintjes

Dopjes worden lichter als ze broeds zijn.
Dan zou Oli, mijn half jaar oude meiske, anders sinds haar 3de maand broeds zijn? Gelukkig niet ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dirk92

Citaat van: Kleintjes op februari 13, 2013, 19:12:06
Dopjes worden lichter als ze broeds zijn.
Dan zou Oli, mijn half jaar oude meiske, anders sinds haar 3de maand broeds zijn? Gelukkig niet ;)

Donker is op dit plaatje toch echt wel broeds.
Kleine Gijsje en Jip

Kleintjes

Silly: Broeds, licht beige dop. Nest: licht beige dop.
Giny: Broeds, lichte dop.
Cookie: Nest, witte dop.
Oli: geen nest, geen stemming, bruine dop.

Ik ga er geen welles nietes spelletje van maken, daar lijkt 't nu erg op.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Citaat van: Dirk92 op februari 13, 2013, 22:01:11
Donker is op dit plaatje toch echt wel broeds.

Bij mijn weten is de informatie van Kleintjes correct.
Waar komt jouw plaatje vandaan?


DobbyFloppy

#8
Uhm ja dan mijn koppel altijd broeds zeker... Dus niet.
Maar ik denk niet dat ze een nestje meer ken krijgen afgezien ze al 5 jaar geweest is, maar dit is ook echt voor het eerst sinds ik haar heb dat ze een lichte neusdop heeft vandaar dat ik al zo verbaasd was.

Maar nog even een vraagje, als ze broeds is veranderd haar stemming dan ook?
Meestal zit ze bij nieuwelingen in het begin af en toe aan de staart te trekken, maar nu doet ze het bij de andere 2 al weet ze best dat ik het daar niet mee eens ben
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Dirk92

Citaat van: Parkieten-Freak op februari 13, 2013, 22:25:32
Bij mijn weten is de informatie van Kleintjes correct.
Waar komt jouw plaatje vandaan?

Grasparkiet online is het plaatje van. En het welles nietes, ben ik niet mee bezig heb de info gegeven die ik ken.
Kleine Gijsje en Jip

Sanne

Dat plaatje is mooi, maar ik heb hier poppen zitten met donkerbruine neusdoppen die broeden, maar ook met lichtere bruine neusdoppen. Alleen de poppen met lichtblauwe neusdop hier broeden niet  ;)
Bij poppen kan je goed zien dat ze broeds zijn als ze overal aan gaan knagen. Mannetjes die een nestje willen maken gaan tegen dingen aantikken om indruk te maken op 't vrouwtje.

DobbyFloppy

Haha helaas is mijn mannetje zo brutaal om hier aan een plint te knagen die ik tegen een schilderij heb vastgemaakt voordat he schilderij eraan gaat haha.
Maar mijn vrouwtje begint bij mijn valkje en bij het mannetje aan de staart te trekken sinds die neusdop verkleurd. Niet continu maar wel vaker dan normaal.
Mijn vorige mannetje zat vooral tegen de tralies te tikken als hij weer helemaal opging in het meekwebbelen van de muziek, maar die is er helaas niet meer.

Maar is mijn dobby'tje te oud voor een nestje of niet? Ze wordt dit jaar alweer 7

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Ja dan is ze te oud. Met 5jr een nestje is de max.

Sanne

7 jaar is echt veel te oud voor een nestje. Het is dan veel zwaarder voor je popje en je loopt veel meer risico op problemen zoals legnood. Gewoon niet meer aan beginnen met die leeftijd  ;)

DobbyFloppy

Ik hoef ook niet perse een nestje met haar. Krijg over 2 maand 2 valkjes erbij misschien dat dat nog iets wordt.

(Topic mag op slot)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13