Hoe eten jullie parkietjes?

Gestart door Bonnie en Clyde, februari 10, 2013, 14:56:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonnie en Clyde

Goeiemiddag forumleden

http://youtu.be/N92NfDjBHOE Zo eten mijn parkietjes. Is het normaal dat Bonnie steeds weer in haar bakje gaat liggen eten?

Vind dit namelijk wel grappig om te zien.

Reacties welkom.

Groetjes Mireille en de birdies


*wendy*

Dat vind ze waarschijnlijk gewoon gemakkelijker, omdat het nogal grote bakjes zijn.

inge

Hihi ,die van mij doen net hetzelfde ,Blue kruipt ook altijd in haar bakje en Einstein gewoon bovenaan.

Echt exact hetzelfde.

Mijn andere 2 hebben andere bakjes  die zijn zo diep niet.
Denk dat het daarom komt, alhoewel het allleen maar Blue is die het doet.


Lekker met de voeten in het eten  ;D

Bonnie en Clyde

als ik het potje pak vliegen ze er op en kan ik ze al etend van de een naar andere plaats brengen

Parkieten-Freak

#4
Mijn parkiet heeft totaal geen tafelmanieren.
In de kooi gaat het er nog redelijk beschaafd aan toe. Hij zit met één poot op de rand van de voerbak, de andere poot staat op het opstapje en smullen maar.
Buiten de kooi is het een waar drama.
Ten eerste rooft hij het eten van je bord (als hij de kans krijgt). Hij sleept het naar een veilige plaats op tafel alwaar hij het op zijn gemak op gaat eten. Dit resulteert nogal eens in komische taferelen: ooit een snavel gezien die letterlijk onder de gekookte aardappel zit?
Daar komt nog eens bij dat hij werkelijk alles lust. En dan bedoel ik ook werkelijk alles. (Dit wil overigens niet zeggen dat hij alles krijgt).
Ik heb hem ooit eens betrapt in de keuken, ik zat even niet op te letten. En jawel hoor, heel stilletjes en met pretoogjes zat meneer zich tegoed te doen aan haring in tomatensaus. :-\

Zondagmiddag staat hier de kooi bijna altijd open. Mijn parkiet kan dan de hele middag vrij vliegen en de huiskamer.
Rond het middaguur zat mijn huisgenoot op zijn gemak te lunchen aan de eettafel. Gebakken eitje, uitje, tomaatje, je kent dat wel.
En jawel hoor, daar kwam de gevleugelde roofvogel aangevlogen.
Hoppa, landen op dat bord! Binnen no time had hij een stuk ui te pakken en jawel hoor, heerlijk vond hij het....! 



Bonnie en Clyde

Film dat eens, dan kan ik meegenieten :-)

SoesyBee

Als Nova lekker zit te eten gaat Koko op de bodem van de kooi zitten. (voerbak hangt enkele centimeters boven de bodem) dan is nova natuurlijk een prachtig bewegend pietje. Vooral zijn staart. Koko springt iedere x uit stille nacht naar nova zijn staart om deze te pakken te krijgen en nova maakt er een spelletje van te eten en ontwijken tegelijk.

karin v h

Als ik al uit zo'n onmogelijke diepe bak zou moeten eten zou ik er ook in gaan zitten, geloof ik. ::)

Zie ik daar nu ook nog rauw vlees op tafel staan? Ik zou zo wie zo al niet mijn parkietjes zaadpotje tussen mijn eten zetten. Dat ze gezellig op tafel eten mogen ze van mij maar niet als ik ook zit te eten. ;)
Mijn parkietjes eten eigenlijk gewoon uit de bakjes, het is maar net wat je ze leert. ;)