Het geslacht van Miley?

Gestart door xYarax, februari 06, 2013, 00:13:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xYarax

Mijn lieve vriendinnetje is 2,5 jaar oud. Laatste tijd krijg ik alleen maar commentaar dat Miley een mannetje is. Mannetje of popje, het maakt niet uit; ik hou van haar. Toch wil ik het wel graag weten!

Miley haar neusdopjes zijn wit/blauw. Als ik kijk naar de meeste mannetjes zie je een overduidelijk blauwe kleur aanwezig. Bij Miley is dit dus niet het geval en kan ik het niet inschatten. Als ik kijk naar de beschrijving van popjes kom ik er ook niet geheel uit.

Kan iemand mij misschien helpen? Is mijn lieve Miley een mannetje of een popje?



Hieronder een link van een grotere foto, wellicht handig. (Wat kan ze toch lekker chagrijnig kijken! Hihi)
https://lh3.googleusercontent.com/-DZs_4qBkLuw/URGRUjDDxzI/AAAAAAAAAas/Q6mg1xZzKxk/s720/IMG_2227.JPG

EliseAvi

Volgens mij is het een dame (wit rond de neusgaten), maar wacht de andere berichtjes nog even af.. ;)

Bonnie en Clyde

Ik denk man! Trekt heel goed op de mijne en dat is een man !

*wendy*

Ze is al 2,5 jaar oud? Heeft nog nooit een bruine neusdop gehad?

Los van de leeftijd zou je zeggen dit is de neusdop van een pop, maar als de dop nog nooit bruin is geweest, ga ik toch naar man, want een bruine neusdop had ze nu toch wel al moeten hebben als het een popje was geweest.

xYarax

Ik hoorde dus van de kweker waar Miley vandaan komt dat ze een vrouwtje is doordat er wit om haar neusgaatjes zit... Ik vind het zelf als 'niet kenner' wel moeilijk, haha. Ik wil namelijk ook een vriendje of vriendinnetje nemen voor Miley, maar dan moet ik natuurlijk wel het geslacht van Miley zeker weten..

*wendy*

Als je een mannetje erbij neemt, zit je altijd goed! Goed dat je er een maatje bij neemt, daar zal hij/zij erg blij van worden.

De dop van je parkietje is wel een uitdaging. Ik heb er hier ook eentje waarvan je zonder leeftijd zou zeggen dat het een popje zou moeten zijn, omdat de neusdop heel licht blauw is met witte randjes. Maar hij is al bijna 5 en heeft nooit een bruine neusdop gehad, daarom zijn we zeker dat het een man is, haha. In jou geval denk ik dus hetzelfde, een man.

Maar qua maatje zoeken: zowel een man/man als een man/pop combi is prima. Pop/pop niet, dus met een man zit je altijd goed. Zorg wel dat als je een maatje aanschaft, er echt absoluut 100% zeker is dat het een man betreft! Een goede kweker kan je dit ook vertellen.

xYarax

Dank je voor de informatie! Ik vind het wel moeilijk om er een parkietje bin te nemen. Ik ben heel bang dat Miley mij dan ineens niet meer ziet staan en ze minder tam is.

*wendy*

Ik heb zelf hele positieve ervaringen met een maatje erbij zetten. Sky heeft bij mij 4,5 jaar alleen gezeten. Toen heeft hij een maatje erbij gekregen. Sky is eigenlijk alleen maar tammer geworden, en het leuke is: hij trekt z'n maatje Milo mee, waardoor die ook al aardig tam aan het worden is!

Het is ontzettend leuk om ze samen te zien spelen en kroelen; daarnaast zitten ze ook regelmatig bij mij op m'n arm of schouder, wat het natuurlijk helemaal geweldig maakt!

Bovendien zijn grasparkietjes groepsdiertjes, dus ik weet zeker dat jij je parkietje er heel gelukkig mee zou maken. Dat moet ook wat waard zijn ;-) Meer dan je eigen geluk, hoop ik  :)