pratende parkieten

Gestart door christaw89, februari 01, 2013, 15:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

christaw89

hallo allemaal,

ik vroeg me wat af.
sommige parkietjes leren praten en sommige niet.
vooral als je maar 1 parkietje hebt gaan ze eerder praten.

soms zeggen mensen dat parkieten gaan praten omdat ze zich vervelen.
en ik vroeg mij af wat jullie daarvan denken :)

ben benieuwd naar jullie mening en ervaringen :)

groetjes christa


Parkieten-Freak

Parkietjes ziijn uitstekende napraters. Ze bootsen niet alleen de menselijke stem na, ook andere geluiden zoals een deurbel of een piepende deur doen ze na. Dit doen ze absoluut nietuit verveling.


Loeky

Ik sluit mij helemaal aan bij Parkietenfreak.

Als je heel veel geduld hebt en steeds hetzelfde zegt tegen een parkiet kan
hij of zij  gaan praten. Begin met één woord, de naam bv.  Mijn ervaring is dat mannetjes eerder gaan praten dan
vrouwtjes. Ik heb het ooit eens opgenomen van mijn eerste parkiet.  :) Mijn moeder had hem praten geleerd. Hij
kon zelfs ons hele huisadres zeggen! ;)

Mijn parkieten doen de geluiden van de cavia's na. Ze bootsen de menselijke stem
ook precies na. Echt leuk.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

christaw89

hey,

bedankt voor jullie reacties
oh gelukkig dat het geen verveling is:D
kon het me al niet voorstellen.

die van mij fluit mij namelijk al een hele tijd na, doet heel soms mijn wekker na (heel fijn soms hahaha).
en zei vandaag voor het eerst zijn naam!
tis inderdaad een mannetje van nu 9 maanden.

groetjes


3Budgies

Wat Leuk dat je parkietje nu gaat praten. Mijn Buthatha (Buddha) kan het ook al bijna. Hij fluit sowieso al fiet fieuww, en hij zegt bijna buthatha of buthatietas echt heel grappig!

Strid8

Mijn eerste parkietje kletste je de oren van het hoofd!
Hij heette Arnold en dat vertelde hij ook de hele dag door..
Hij zei.. arnold, arnoldje, kusje, kom maar... kom... haha

Daarna heb ik Pim gehad en die deed het geluid van de cavia's na! Dus toen mijn cavia's buiten gingen wonen hoorde ik binnen nog de cavia's! haha... ik snapte er al niets van.. haha...

Nu heb ik nog een jong ding die uberhaupt nog nauwelijks iets zegt, dus ik ben wel benieuwd  of hij ook gaat kletsen.

Nu had ik allemaal mannen en van Ollie (die ik nu heb) weet iknog niet zeker wat het is.
Kletsen mannen nou meer dat vrouwtjes? Of maakt dat niets uit?

christaw89

hahaha wat grappig die hij de cavia na deed XD

ik heb me laten vertellen dat mannetjes makkelijker gaan praten dan popjes.
en als je een vogeltje alleen hebt dat hij ook makkelijker gaat praten.
maar als je 1e parkiet praat en je neemt er een 2e bij dat die 2e dan wel het praten over kan nemen van de 1e parkiet.

die van mij heet keesie dus als hij zijn kletsuurtje heeft dan hoor je hem de hele tijd.
gaat maar door: keesie, keesie, snoepie poepie, poepie hahaha te grappig om te horen :D
overigens heeft hij die snoepie poepie zelf bedacht want zo heb ik hem nog nooit genoemd XD

Strid8

Haha... slim dat hij zelf ook het een en ander bedenkt..

Iris7

Wauw, heeft Keesie dat echt zelf bedacht? Niet dat per ongeluk iemand hem zo noemde?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

christaw89

hahah nou ik heb hem nog nooit snoepie poepie genoemd XD en mijn bezoek ook niet.
misschien dat hij zelf besloten heeft dat snoepie poepie makkelijker te zeggen is dan poepie hhahha

hier een heeeeel kort filmpje (tis geen goede maar tis iets).
normaal zeg ik niet 10x achter elkaar keesie, maar probeerde hem een beetje te stimuleren om te praten :P

http://www.youtube.com/watch?v=nf5GH3M-l-M

Strid8

Haha... wat grappig he..
Ik weet nog dat mijn schoonmoeder ooit eens bij ons thuis zat omdat de woningbouwvereniging zou komen en wij waren werken.
Arnold zat bij haar op de schouder en was de hele tijd aan het kletsen.
Ze probeerde te breien maar heeft geen steek gemaakt omdat ze constant naar Arnold aan het luisteren was....
Ze vond het zo aandoenlijk...

Valerie

Het maakt kwa geslacht verder niet uit wie eerder zal gaan praten dan de ander.. Ligt geheel aan het karakter van je vogeltje. Ik had namelijk eerst een mannetje Romeo die na 7 maanden al veel woordjes en geluidjes kon na praten en ik heb nu een man die na een jaar alleen de toetsen van de telefoon na doet..

Silva

#12
Mijn grasparkiet kent ook een aantal woorden, het is bij hem alleen niet zo dat je het overduidelijk hoort. Het zijn meer de klanken die het er toe doen, maar je kunt de woorden er wel degelijk uit halen. Het begon met zijn eigen naam Niebo. Daarna leerde hij poepie. Hij heeft zichzelf kom dan aangeleerd, dit schijn ik vaak tegen hem te zegge, haha. Als laatste heeft hij kopje koffie geleerd :) Je hoort heel vaak: Poepie Niebo kom dan. Kopje koffie? Lekker ding. Soms zit hij ook zo te brabbelen dat het net lijkt of hij nog meer zegt, maar het zijn tot nu toe nog geen herkenbare woorden.
Hij doet ook onze kakariki na, helaas ook het geluidje van de kakariki wanneer ze broeds is.

Hij praat niet zo duidelijk als die van christaw89

(Niet zo moeilijk om gewoon broeds te schrijven, toch?