goed thuis gezocht voor Bourke popje van 2009 (Rijswijk ZH)

Gestart door Wendy582, februari 01, 2013, 11:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wendy582


Hallo,

Ivm overlijden ander popje ben ik op zoek naar een goed thuis voor mijn Bourke parkietje. We vinden het zielig dat ze nu alleen is, maar we willen er zelf geen bij nemen meer. Ze is van 2009, niet tam en zit in een nette, ruime kamervoliere (60x60x160cm) die ook overgenomen kan worden. Ze is niet tam, maar wel gewend om regelmatig even los te vliegen en gaat er dan van zelf weer in. Ze eet pellets van nutribird en af en toe trosgierst, appel, witlof of andijvie. Ze is een wildkleur, dus bovenop grauwbruinig en een roze buikje. Het zijn rustige parkieten, maar ze heeft met name in de ochtend en avond wel haar klets en fladder momentjes. Het zijn geen schreeuwers of slopers en vrij tolerant naar andere soorten. Ze zou ook prima bij andere Neofema soorten kunnen (ze zat samen met een turquoisine pop en dat waren dikke maatjes) of bv grasparkietjes. Ik  ben op zoek naar een liefhebber die haar binnenshuis neemt, al een of meerder andere vogels heeft en haar regelmatig los laat vliegen. Reactie graag met motivatie.

Groeten Wendy


Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19


Wendy582

Een liefhebber met een hobby volière buiten is ook een optie!
Iemand?

*wendy*

Er zitten hier helaas vooral grasparkieten liefhebbers, dat maakt het vrij lastig.

Heb je een advertentie op vogelmarktplaats gezet? Misschien kom je daar een liefhebber tegen? Of bij vogelverenigingen kwekers/houders van bourke parkieten opsporen?

Wendy582

Bedankt voor de tip. Heb daar al eens rondgekeken. Maar kreeg de indruk dat het vooral kwekers zijn, waar de vogels uiteindelijk weer worden doorverhandeld. En dat zoek ik juist niet. Ik zoek een plek waar mijn parkietje oud kan worden..

*wendy*

Degenen die adverteren zijn voornamelijk kwekers ja, maar toch lang niet allemaal. Bovendien zijn er ook veel mensen die op vogelmarktplaats kijken op zoek naar een vogeltje (ik heb daar toen ook rondgekeken op zoek naar een grasparkietje, en ik ben geen kweker). Daarnaast is een advertentie plaatsen natuurlijk vrijblijvend. Uiteindelijk bepaal jij of degene die reageert het juiste baasje is voor je bourke of niet ;)

Succes!