Twijfel over geslacht.

Gestart door Claudia73, januari 30, 2013, 15:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia73

Wie o wie kan mij helpen. Ik had op de introductie pagina al een foto geplaatst. De verkoper vertelde dat beide een vrouwtje zijn.
Links op de foto zit Tweety, die is nu bijna 2,5 week bij ons en sinds maandag Yoshi, rechts.

Alvast bedankt.

Claudia

*wendy*

Deze foto is echt veel te onduidelijk. Belangrijk is echt dat de neusdoppen goed in beeld zijn.

Claudia73

Het lukt mij niet om hier nu een nieuwe foto te plaatsen :(. Ik blijf een foutmelding krijgen.

*wendy*

Doe het dan eens via postimage: http://postimage.org/

De link plaats je dan hier. Super simpel.


*wendy*

Links (blauw) is pop, rechts (geel) is man.

De gele is ook duidelijk een roze/lila dop en dat hebben popjes nooit, dat hebben alleen (bontgekleurde) mannetjes.  ;)

Dus je hebt een mooi koppeltje, en dat is beter dan 2 popjes!

En je popje is waarschijnlijk ook wat we noemen een toverballetje. Ze is nu nog blauw maar door het geelmasker zal zij na een aantal keer ruien waarschijnlijk grotendeels groen zijn ;)

Claudia73

Oke, bedankt.
Dan boffen mijn kinderen, Tweety is namelijk van mijn dochter en zij wilde het liefst een vrouwtje en mijn zoontje wilde natuurlijk liever een mannetje, maar als Yoshi een vrouwtje was vond hij het toch ook wel goed. Zijn mannetjes dominanter dan vrouwtjes? Ik merk namelijk wel dat Yoshi een beetje meer de baas aan het worden is in de kooi.

Claudia73

Mijn dochter vind het niet erg dat Tweety misschien uiteindelijk groen wordt. Wat leuk trouwens dat ze nog van kleur kunnen veranderen.

Loeky

Hoi,

Ik sluit mij aan bij de mening van Wendy.

Mooie parkietjes hebben jullie :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

*wendy*

Meestal zijn de popjes juist wat pinniger, maar de uitzonderingen bevestigen de regel ;)

Claudia73

Dank je wel Loeky.
Wendy, ik zie net dat Tweety nu bij het voerbakje duidelijk laat zien dat zij wil eten :)

DobbyFloppy

Mijn vrouwtje is hier overduidelijk de baas over mijn mannetje en mijn valkje. Ze is af en toe ook best een dondersteen, bijvoorbeeld aan het staartje trekken, maar gelukkig is het ook een lieverdje hoor. Ondanks dat ze naar mij toe een held op sokken is heeft ze toch wel haar momenten om eens aan zachtjes aan je vinger of neus te knabbelen, zo schattig!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13