Liggen in voerbak

Gestart door Cynthiaa-91, januari 27, 2013, 21:28:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiaa-91

Hallo, onze parkiet simba ligt heel erg veel in haar voerbak sinds ze over is op pellets, ze ligt dan met haar hoofd naar beneden(alsof ze slaapt). Ook lijkt het dat er steeds voer in het puntje van haar snavel blijft steken. Ik denk dat het misschien te lang is? Ik hoop dat jullie wat weten anders bel ik morgen gelijk de dierenarts op????

Smeetjuh1990

Ik weet niet sinds wanneer ze over is op pellets, maar dit klinkt totaal niet goed! Heb je ook gewoon nog zaden in huis? Trosgierst? Probeer hem/haar wat aan te bieden, iets anders dan pellets. Zodra ze 'slaperig' voorover hangen is er volgensmij iets echt totaal niet aan de orde! Parkieten hebben vaak moeite om helemaal over te gaan op pellets en de meningen zijn verdeeld of pellets nu daadwerkelijk goed zijn voor kromsnavels, omdat het nu eenmaal zaadeters blijven.
Of de snavel te lang is, kan ik niet oordelen...Ik zou zeker morgen meteen de vogelarts bellen, geen dierenarts. Een vogelarts heeft veel meer verstand van en kan betere hulp bieden. Hoop dat er niets is met Simba...:(

Cynthiaa-91

Oke dan bel ik morgen gelijk even! Ja ze heeft net wat trosgierst gehad! Eten gin heel goed het is nu 6 dagen dat ze over zijn en ze eet veel en haar gewicht is goed haar ontlasting zo op het oog te zien ook dus ik zag er niet veel kwaads achter. Bedankt voor de reaktie