wat moet ik nu doen?

Gestart door demirobert, januari 27, 2013, 01:43:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

demirobert

hoi allemaal.
ik had een vraagje
ik heb nu 2 dagen mijn parkietje maar ik had hem de eerste dag al rond laten vliegen.
zonder hem eerst 3 dagen in de kooi te laten wennen,
dit wist ik niet dat dit niet mocht en heb alles opgezocht.
maar kan niet vinden wat ik nu moet doen.
hij vliegt wel rond  en kan zijn kooi terug vinden hij gaat er alleen niet in hij zit alleen bovenop zijn kooi.
ik heb hem ook trosgierst gegeven en dat vond hij heel lekker, ook komt hij wel een beetje op je vinger zitten.
ik weet nu niet hoe ik hem terug in zijn kooi moet krijgen, hebben jullie misschien een idee?
ook piept hij niet echt alleen afentoe tijdens de tv door of als ik stofzuig verder niks.
ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven alvast bedankt!

*wendy*

Misschien kan je hem met wat trosgierst terug in de kooi lokken? Anders kan je proberen de kamer een beetje donker te maken met een lamp aan bij de kooi. Meestal gaan ze er dan wel weer in.

Als je hem geen eten buiten de kooi geeft, gaat hij sowieso zelf de kooi weer in als hij honger krijgt.

Als het écht niet lukt: de kamer donker maken en hem vangen.

karin v h

Hang een stukje trosgierst in of bij de opening (deurtje)van de kooi misschien dat hij er dan inkruipt. Zo heb ik ze er 'uitgelokt'.
Als je het deurtje helemaal plat kunt laten liggen zodat het niet hangt zodat ze erop kunnen zitten kun je het daar ook opleggen.
Succes.

Pippin

Bij de parkietjes van mijn meiden hebben we het in de vakantie gedaan; dan is het geen ramp als ze niet meer terug de kooi ingaan, en het is nu weekend dus dat is ook geen ramp. Als je alleen eten en water in de kooi geeft, gaan ze vanzelf wel weer terug. Zo lang je maar niet achter ze aan gaat jakkeren, want dan durven ze niet meer van dat plekje af te komen wat ze zelf als veilig plekje gekozen hebben... :)

demirobert

oke bedankt voor de tips ik ga ze uitproberen! :)