Engelse En Grasparkiet Eten

Gestart door divere, november 09, 2005, 15:38:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

divere

Ik had een vraagje hoeveel eet een Engelse parkiet ik zie altijd op het pak of lees dat ze twee schepjes nodig hebben voor een parkiet van ongeveer 50 gr

Nu wil ik eigenlijk weten hoeveel een Engelse parkiet nodig hebt ze zijn iets groter en dan ook zwaarder? :glare:

Ik moet onze Beamer eens wegen maar als ik zijn bakje vol doe heeft hij hem binnen 2 dagen leeg gekaant :lol:

Het zijn niet van die grote bakjes

Dus vraag ik me af of hij nu te veel eet ;)hij heeft beweging zat buiten haar kooi dus ze moet goed eten :D  


mvgr

Sara

Volgens mij eten ze allebij ongeveer evenveel maar je kan ook een half schepje proberen meer te geven maar ik denkt niet echt dat dat nodig is.Als hij zijn eten goed op eet en nog honger heeft laat hij dat misschien merken dat hij meer wil.Maar ik hoop dat er andere forumleden reageren want ik heb hier niet zo'n ervaring mee.

groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

CiteerIk had een vraagje hoeveel eet een Engelse parkiet ik zie altijd op het pak of lees dat ze twee schepjes nodig hebben voor een parkiet van ongeveer 50 gr

Nu wil ik eigenlijk weten hoeveel een Engelse parkiet nodig hebt ze zijn iets groter en dan ook zwaarder? :glare:

Ik moet onze Beamer eens wegen maar als ik zijn bakje vol doe heeft hij hem binnen 2 dagen leeg gekaant :lol:

Het zijn niet van die grote bakjes

Dus vraag ik me af of hij nu te veel eet ;)hij heeft beweging zat buiten haar kooi dus ze moet goed eten :D 
mvgr
[snapback]16495[/snapback]

Je hebt snel genoeg in de gaten hoeveel je parkiet eet.
Geef hem daarom dagelijks nieuw voer, en geef niet meer dan hij in 1 dag werkelijk opeet.
Of de parkiet nu groot is of wat kleiner is niet zo belangrijk. Het gaat erom dat de gemiddelde vogel ongeveer 1,5 tot 2 maatschepjes XtraVital per dag nodig heeft.
De een eet ietsje meer, de ander ietsje minder.
Dit is uiteraard mede afhankelijk van de mate van beweging die de vogel heeft.


Carla

Normaal eten Nitro en Peewee 1.5 schepje xtravital. Als ze in de rui komen drijven ze dit op naar twee schepjes en dat laat Nitro wel weten hij gaat gewoon keihard met het eetbakje op en neer schudden totdat het van de trailis valt. Teken van nog nog nog.

divere

Oke zal haar eens precies 2 schepjes geven en kijken of ze het genoeg vind ;)


iedergeval bedankt voor jullie hulp