Eitjes: Wat te doen?

Gestart door Zwevend, januari 19, 2013, 15:15:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zwevend

Hoi vandaag is dan eindelijk een eitje uitgekomen.
Al twee jaar is mijn popje er mee bezig geweest en nu eindelijk is het gelukt.
Alleen weet ik niet zo goed wat te doen.
Iemand tips

Topic gesplitst. Voor je eigen situatie graag een nieuw topic maken. Bedankt! Gr Wouter

*wendy*

Ehm, beetje laat om dat nu te vragen  ???

Weet ook niet echt wat voor antwoord ik hierop moet geven. Als het goed is doet het popje met haar mannetje alles. Zorg dat er genoeg eten en drinken in de kooi aanwezig is en grit/maagkiezel. Ook mineralen zijn belangrijk.

Erg jammer dat je die twee jaar niet gebruikt hebt om te lezen. Sowieso zomaar een blok ophangen is niet slim.  >:( :'(

Zwevend

#2
Ze legde al eitjes toen ze nog alleen was, heel naïef een mannetje bij gehaald en toen begon het feest pas echt. Er hangt geen broed blok, er hangt niks omdat we er ook eigenlijk niet mee bezig waren en twee à drie lentes dat zo overal eieren legt. Maakt haar ook niet echt uit waar.
Eerst vogeltje is gister overleden, uitgedroogd, vanochtend nog een geboren. Eerst hoorden we gepiep en niet van de vogels maar uit een van de eieren en toen brak een eitje open, heb die nu hand matig bij gevoed, drie keer, en net keek ik en deed mama het ook zelf.

Nog een eitje te gaan

(Leestekens, hoofdletters en woorden aangepast, is 't tenminste leesbaar / begrijpbaar.)