De engelse grasparkiet informatie?

Gestart door Buddydeparkiet, januari 19, 2013, 22:29:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buddydeparkiet

hallo,

Wij hebben een engelse grasparkiet sinds anderhalve dag. Hij is al aardig gewend aan onze hand, en laat  zich ook gewoon aaien. Maar we weten echter nog niet zo veel over een engelse grasparkiet. Hebben jullie misschien enige informatie, of een website waar informatie opstaat?

Gr. Kim

MickeyNN_

Dus.. Als ik het goed begrijp, koop je eerst een huisdier en daarna ga je kijken wat zo een diertje allemaal nodig heeft en zo..?!? Ik zou zeggen, google het maar even, je vindt er genoeg over

saskia1482

Citaat van: MickeyNN_ op januari 19, 2013, 23:06:45
Dus.. Als ik het goed begrijp, koop je eerst een huisdier en daarna ga je kijken wat zo een diertje allemaal nodig heeft en zo..?!? Ik zou zeggen, google het maar even, je vindt er genoeg over

Dat is een aanname!!!
-------------------------------

Hallo Kim,

Allereerst welkom op het forum en wat leuk dat je een Engelse parkiet hebt.
Het zijn hele rustige dieren soms wat aan de dommige kant ;D.
Zelf heb ik er ook een paar. IK (Wij) zijn wel heel nnieuwsgierig naar foto's van je parkietje.
Heb je al eerder parkieten gehad?

Er zijn op dit forum heel veel liefhebbers van parkieten die je graag willen helpen met het beantwoorden van je vragen.

Succes,

Liefs Saskia


Kleintjes

Citaat van: saskia1482 op januari 20, 2013, 01:00:31
Het zijn hele rustige dieren soms wat aan de dommige kant ;D.
Parkieten en andere papagaai achtigen zijn zeer intelligent, ook de Engelse.

Engelse parkieten zijn groter en forser dan de 'normale' maat grasparkiet. Meestal zijn ze ook rustiger in de omgang en makkelijker handteerbaar.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Wouter

#4
Citaat van: Buddydeparkiet op januari 19, 2013, 22:29:44
hallo,

Wij hebben een engelse grasparkiet sinds anderhalve dag. Hij is al aardig gewend aan onze hand, en laat  zich ook gewoon aaien. Maar we weten echter nog niet zo veel over een engelse grasparkiet. Hebben jullie misschien enige informatie, of een website waar informatie opstaat?

Gr. Kim
Welkom op dit forum voor grasparkieten. Dit forum en tevens de bijbehorende website (http://www.parkietenfreak.nl/) staan boordevol met informatie over specifiek de grasparkiet. Een Engelse grasparkiet is ook een grasparkiet en behoeft dus dezelfde verzorging als alle andere grasparkieten. Hetgeen waarin een Engelse grasparkiet verschilt van de Australische grasparkiet is het formaat. Een Engelse grasparkiet is een stuk forser dan een Australische grasparkiet. Daarbij is een Engelse grasparkiet over het algemeen ook rustiger dan een Australische grasparkiet.

Een grasparkiet die je slechts anderhalve dag in bezit hebt is nog niet gewend aan je hand. Hij laat zich dan wel aaien, maar dit is slechts omdat hij verstijft is van angst. Een grasparkiet is over het algemeen geen knuffeldier. Een grasparkiet is een prooidier en zal zich dan ook niet snel laten aaien.

Ik kan hier een heel verhaal gaan houden over de dagelijkse verzorging van een grasparkiet, maar dat kan je net zo goed opzoeken op het forum of de site. Vragen om 'informatie over Engelse grasparkieten' is erg algemeen. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je meer dan genoeg informatie. Heb je na het zoeken nog specifieke vragen, dan kan je ze stellen.

Buddydeparkiet

Ik had al allemaal informatie gelezen over (gras)parkieten, maar ik wist niet dat het ook gelde voor engelse parkieten. Bedankt voor jullie reacties!

ParkietHaarlem

#6
Trek je niets aan van het eerste antwoord. Er zijn geen foute vragen en er zijn hier genoeg mensen die je vragen willen beantwoorden. Leuk dat je jezelf hebt aangemeld.

Een Engelse grasparkiet is geen andere soort dan de Australische. De Australische grasparkiet is in het begin voornamelijk gekweekt op kleur. Later kwam daar verandering in doordat postuur ook belangrijk werd. Door parkieten met een groot postuur tegenover elkaar te zetten krijg je langzamerhand postuurvogels. Omdat het kweken op postuur zijn oorsprong vind in Engeland, word deze parkiet een Engelse Grasparkiet genoemd.

Het Engelse postuur vererft tevens recessief. Dit betekend dat wanneer je een Engelse tegen een Australische paart, je half engelse krijgt. En qua postuur ongeveer tussen de Engelse en Australische in. Wanneer je de zogenoemde half-engelse paart met een australische kom je langzaam weer terug naar de oorspronkelijke grootte.

Het doorfokken van de Engelse grasparkiet heeft als keerzijde dat deze veelal een zwakker imuunsysteem heeft en dus vatbaarder is voor ziektes. Daarmee hangt een lagere levensverwachting samen. Zijn gedrag is ook rustiger zoals degene hierboven heben beschreven. Maar verder kan je alle informatie die je leest ook toepassen op Engelse Grasparkieten.

MickeyNN_

@ parkiethaarlem , sorry hoor, maar ik vind het nergens opslaan, de reactie op mijn antwoord, jij vindt het dus kunnen? Een dier kopen zonder dat  de toekomstige eigenaar zich in de verzorging verdiept? Dus je vindt het ook normaal als dieren uit een impuls worden gekocht en dat ie later naar het asiel wordt gebracht of dat er nooit meer naar om wordt gekeken? Ik zeg nu niet dat dit het geval is, maar afgaand op het bericht lijkt dat wel zo. Het zou kunnen dat ik het mis heb, en ook al zou dat wel zijn. Hoe weet jij dat dan ? In ieder geval, zoals ik al zei vindt ik je reactie nergens op slaan.

Pippin

Ook ik ben het eens met ParkietHaarlem. Dit is iemand die zich net heeft aangemeld en ik ben allang blij dat iemand zich informeert over het wezen van een dier dat misschien heel lief heeft lopen lonken in de dierenwinkel of waar dan ook. Ipv iemand zo af te katten, kun je zoals Wouter en ParkietHaarlem dat gedaan hebben ook iemand gewoon welkom heten in de gedachte dat deze persoon gelukkig de weg naar de juiste informatie heeft weten te vinden.

MickeyNN_

ik kat iemand helemaal niet af, ik zeg alleen dat ik het verkeerd vind dat iemand een dier koopt zonder zich eerst in te lezen, en dit is gewoon mijn mening. Een forum is om je mening over iets te uiten.

Wouter

Ik weet zeker dat MickeyNN_ geen verkeerde bedoelingen had bij het plaatsen van die reactie. Het punt lijkt me verder wel duidelijk.

Ik wil verder graag iedereen verzoeken om hier niet verder over te gaan discussiƫren in dit topic. Als iemand nog iets toe te voegen heeft met betrekking tot de vragen die gesteld zijn mag dat uiteraard wel geplaatst worden.

Buddydeparkiet

Bedankt allemaal nog voor jullie reacties@ :)