Nieuw huisje gezocht voor mijn kanjer Coco (man)

Gestart door evelineo, januari 19, 2013, 14:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

evelineo

Met pijn in mijn hart heb ik na een paar dagen erover na te hebben gedacht (en nachten wakker gelegen om na te denken) toch besloten om mijn man Coco weg te doen. Voor diegenen die niet weten wat de reden hiervoor is zal ik dit even kort uitleggen.

Het maatje van mijn Engelse parkiet Kyra (man) moest ik helaas vorig jaar laten inslapen, omdat hij kroponsteking had. Dit was ook een Engelse parkiet. Helaas is die kweker er mee gestopt, maar ik wilde ook weer een gewone parkiet dus ging op zoek naar een jong. Ik heb uiteindelijk bij een kweker een jong van 8 weken gehaald. Dit is Coco. Hij is vanaf eind mei 2012 tot heden in mijn bezit en Coco is nu ruim +/- 8 maanden. Ik heb het eerste half jaar gewerkt en liet ze er s'avonds uit en in de weekenden natuurlijk vaker. Het gedrag van Coco was niet erg, maar ik merkte wel dat hij dominant was. Nu ik thuis zit sinds december merk ik pas hoe het gedrag van Coco is. Te dominant voor Kyra. Hij jaagt Kyra de hele dag door de kooi heen en laat Kyra nooit rustig zitten, ook niet qua eten. Ik heb het even aangekeken en naar een oplossing gezocht (Coco met ander maatje, Kyra alleen maar dit is voor mij geen oplossing na lang over nadenken). Daarom heb ik met veel moeite besloten om Coco toch weg te doen. Kyra is ook verandert, bijterig en minder actief/ kletserig. Je merkt dat hij het niet leuk vind terwijl het geen constant ruzie is (wordt constant naar onderkant kooi gedreven en blijft daar dan stil zitten). Dit gaat de hele dag door.

Het is geen makkelijke beslissing (lig hier al even wakker om), maar wel het beste voor beide vogels. Daarom wil ik ook dat Coco goed terecht komt. Het liefst in voliere of anders grote kooi met meerdere parkieten en hier zitten de echte liefhebbers!

Ik hoop dat er iemand Coco een nieuw huisje wilt geven. Stuur anders even een PB!

Groetjes,
Eveline

Kenmerken Coco
- april 2012, nu +/- 8 maanden oud
- man
- komt bij kweker vandaan, maar niet geringd
- Foto bijgevoegd

evelineo

#1
Ik heb inmiddels een kweker gevonden die Coco wilt overnemen. Hij komt met meerdere jongen in een verwarmde binnenruimte te zitten.

Hier mag een slotje op.

U vraagt, wij draaien. *Klik*  ;)