Mijn nieuwe parkiet Hamza deel 2 :D

Gestart door Bozewolf, januari 16, 2013, 19:52:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bozewolf

Dag,

Inmiddels heb ik mijn parkiet nu 1 maand misschien iets minder en hij is al heel erg tam komt al naar mij toe en zodra ik probeer weg te lopen uit mijn kamer komt hij me gelijk achteraan hij vliegt ook naar benden naar de 2e verdieping soms gaat die na de woonkamer dat is helemaal beneden. Alleen mijn vraag nu is vandaag speelde ik een clipje af van parkietjes en toen hij die geluidjes hoorde werd hij helemaal blij begon heel hard te piepen en te vliegen en allerlei dingen te doen :P erg grappig nu vond ik dit erg zielig weet niet of dit zielig is en wil er misschien nog een parkietje bij doen. Deze parkiet is inmiddels nu 10 weken is het ok om er een parkiet erbij te doen van 6 weken gaat dit samen ?

Alvast Bedankt

Bonnie en Clyde

Doen. Zolang Hamza geen popje is die je wil samen zetten met ander vrouwtje!

Bozewolf

Hoi,

Kan ik het nieuwe parkietje gelijk bij de andere in doen of is dat niet verstandig ? en zou mijn andere parkiet ook eventueel voor aan paar dagen uit de kooi halen zodat ik die nieuwe in de kooi kan zetten en wanneer ze er klaar voor zijn zal mijn hamza er toch wel vanzelf naartoe gaan?

Alvast bedankt en ik ga er zeker 1 halen morgen :D

*wendy*

Als je een parkietje gaat halen: zorg dat je zeker weet welk geslacht je nu hebt. 2 popjes gaat vaak niet goed, dus zorg dat je 2 mannen of een man en een pop hebt. Weet je welk geslacht Hamza is?

Een parkietje van 6 weken is te jong. Zorg dat je nieuwe parkietje minstens 7 weken oud is.

Je kan ze direct bij elkaar plaatsen. Verander wel even de inrichting van de kooi, zorg voor genoeg voerbakjes en meerdere stokjes hoog in de kooi. ALS je ze wel in aparte kooien wil laten wennen, zorg dan dus dat je 2 kooien hebt. Je kan Hamza niet buiten de kooi laten dag en nacht, dat is onverantwoord!

En nog een tip: lezen, lezen, lezen op het forum ;) Daar doe jij je parkietje(s) een groot plezier mee.

Bozewolf

Dag,

Het geslacht van mijn parkiet is een mannetje ik heb mijn parkietje ben een ervaren kweker gehaald  :D.
Ik heb inderdaad al de kooi goed ingericht dit heb ik op de site gelezen van parkietenfreak.
En ik zal even alles goed lezen op het forum om stomme vragen te vermeiden.

Bedankt