Nieuw huisje gezocht jonge parkiet (omg. Leiden)

Gestart door Fleur1, januari 14, 2013, 15:38:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fleur1

Lieve allemaal,

Met pijn in mijn hart ben ik op zoek naar een nieuw huisje voor mijn Mozes.
Mozes is een jong parkietje van 16 weken en woont sinds 9 weken bij mij.
Vroeger heb ik vaker parkietjes alleen gehad en dat ging heel goed. Maar met Mozes is het anders.
Ik heb het idee dat hij een maatje mist. Hij is erg onrustig, roept de hele dag, speelt niet en loopt heen en weer op zijn stokje.
Ik vind het erg zielig om te zien en al helemaal omdat ik er niets aan kan doen.

Ik woon in een studentenhuis en een vogel erbij krijg ik er niet doorheen. Bovendien is mijn kamer niet groot genoeg voor een kooi waar twee vogels in passen. Daarom ben ik nu op zoek naar een huisje voor Mozes waar hij echt gelukkig is.
Aangezien hier allemaal parkieten-liefhebbers zijn, dacht ik hier een oproepje te plaatsen. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat Mozes op een fijne plek terecht komt waar er goed voor hem gezorgd wordt. Daarnaast is het wel een must dat Mozes een ander vogeltje heeft om mee te spelen.

Mozes is een echte knapperd! Hij is blauw, met een beetje zeegroen in zijn staart en zwarte strepen over zijn vleugels, kop en ruggetje.
Hij is nog wat schrikkerig, maar gaat wel op je hand zitten om te eten. Ook maakt hij graag wat vliegtochtjes; hij kan heel goed vliegen!

Wellicht dat hier iemand mijn berichtje leest en denkt dat fijne huisje voor Mozes te kunnen zijn.
Ik woon trouwens in Leiden.

Groetjes,

Fleur

Dirk92

#1
Heb je ook foto's, dat maakt het  misschien nog iets makkelijker.

(Standaard Nederlands graag.)
Kleine Gijsje en Jip

Fleur1

Citaat van: Dirk92 op januari 14, 2013, 15:56:25
Heb je ook foto's, dat maakt het  misschien nog iets makkelijker.

(Standaard Nederlands graag.)

Goed idee Dirk.
Ik heb zelfs een filmpje van hem. Hij is dol op trosgierst, dus hier is hij lekker aan het snoepen.

Wouter

Het lijkt er sterk op dat Mozes een 'zij' is. ;)

Fleur1

Echt waar!!! Ik twijfelde ook een beetje. Waar zie je dat aan?

Wouter

Citaat van: Fleur1 op januari 14, 2013, 16:57:54
Echt waar!!! Ik twijfelde ook een beetje. Waar zie je dat aan?
De neusdop ziet er lichtblauw uit, met witte kringen rond de neusgaten. Dit is typerend voor popjes. Later zal dit verkleuren naar bruin. Mannetjes hebben een diepblauwe/paarse kleur op hun neusdop.

Fleur1

Goh.... ik dacht inderdaad dat mannetjes blauwe neusdoppen hadden.
De winkel waar ik hem... uh haar (? ;) gekocht hebt dacht ook dat het een mannetje was.
Hij/zij is namelijk niet zo fel, bijt niet hard; en daaruit concludeerde hij dat het waarschijnlijk een mannetje was.
Sinds kort is het rond de neusgaten iets lichter inderdaad. Mozes is dus eigenlijk een.... Mozeslientje!? :)

Wouter

Citaat van: Fleur1 op januari 14, 2013, 17:14:37
Mozes is dus eigenlijk een.... Mozeslientje!? :)
Ja, dat denk ik wel.

Even een mededeling van huishoudelijke aard; Vanaf nu alleen reageren bij serieuze interesse. Andere vragen/opmerkingen kunnen via een Persoonlijk Bericht gesteld worden.