Parkiet in de rui

Gestart door Daniquev, januari 12, 2013, 11:12:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniquev

Ik heb al 8 jaar lang een lief parkietje. Nu krijgt ze weer allemaal nieuwe veertjes, niks nieuws. Maar sinds een paar dagen heb ik een paar kleine wondjes ontdekt onder de vleugel. Er zitten ook allemaal pennetjes omheen dus ik denk dat het komt door de jeuk?
Toch weet ik het niet zeker. De wondjes zijn overigens wel dicht met een klein  korstje erop.
Verder eet ze nog goed, drinkt ze goed. Zoekt ze nog steeds erg veel aandacht en ziet alles er gezond uit.
DA doe ik niet snel omdat het erg lang rijden is en ze dit doodeng vindt.

*wendy*

Heb je een mogelijkheid om het op de foto te zetten?

Zolang het niet bloed, hoef jij je denk ik niet echt zorgen te maken. Wel in de gaten houden of de wondjes dicht blijven. Wellicht heeft ze daar wat gekrabd vanwege de rui en de jeuk die daarmee gepaard gaat.

Daniquev

Foto heb ik geprobeerd maar dat lukt gewoon niet. Ik zie het steeds toevallig als ze zichzelf schoonmaakt bij haar vleugeltjes. Het zit overigens wel verstopt tussen de donsveertjes. Het is dus niet zo dat er een kale plek zit.
Haar vastpakken en het vleugeltje opzij doen durf ik niet goed. (het vastpakken durf ik wel, maar het vleugeltje niet. Ben bang dat ik iets beschadig)

*wendy*

De truc bij een vleugel uitvouwen is eigenlijk dit net zo te doen als bij een waaier (zo'n uitklapdingetje), en dan eigenlijk je hand het alleen maar laten begeleiden. Maar ik snap wel dat je dat een beetje eng vindt om te doen.

Ik zou mij niet teveel zorgen maken om die plekjes, maar het wel in de gaten houden: dat het geen open wondjes zijn en dat het zich niet uitbreid.