Hoeveelheid Voeding

Gestart door hitaca, november 08, 2005, 18:01:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hitaca

Hallo,

ik lees hier regelmatig dat je per parkiet 1.5 tot 2 maatjes Xtra Vital voeding per dag moet geven.
Nu geef ik mijn parkieten slechts 1 maatje per dag. Geef ik nu te weinig ?
Zij krijgen 1 snoepstokje per week, alsook 1 trosgierst en 1 maatje snoepzaad per week? Fruit beginnen ze nu mondjesmaat te eten sinds een dag of 4.

Een tweede vraagje: zij nemen geen bad, nu heb ik hen met een plantenspuit een beetje besproeit. Hoe 'nat' mag ik hen maken ?

Sanne

hallo Hitaca,

Als je parkietjes het hele bakje opeten en daarna nog aan het scheppen zijn naar meer voer zou je misschien over kunnen gaan naar 1,5 schepje. Is dat niet het geval en heb jij het gevoel dat ze er de hele dag genoeg aan hebben dan is het denk ik niet te weinig.
Ik denk dat het een beetje verschilt per parkiet.
Over de plantenspuit, ik zou de parkietjes niet 'doorweekt' nat spuiten maar genoeg dat ze zich een beetje kunnen wassen, je ziet wel parkieten die onder de kraan gaan en wel helemaal doorweekt zijn maar aangezien jou parkietjes niet in bad gaan zou ik ze niet ontzettend nat maken met de plantenspuit.
Lekker 'wasbaar' nat :D  zou ik zeggen.

Groetjes Sanne, Rocko en Gijsje

hitaca

Bedankt voor de snelle reactie, Sanne.

In hun bakjes liggen enkel nog de schilfertjes van het eten. En als ik zze 's morgens vers eten geef, gaan ze
even kijken en snoepen en dan maken ze verder hun toilet. Dus denk ik dat ze genoeg hebben, anders zouden ze toch gulzig eten en het toilet het toilet laten, niet ? Ik kan het natuurlijk enkele dagen proberen met wat meer en zien wat er overblijft.

De plantenspuit zal ik dan maar voorzichtig hanteren.

Hitaca, Fisto en Taca

Thijs

Hallo Hitaca,

Je kan je parkietje beter niet meer als een halve sliert trosgierst per week geven.
Ik weet niet zoveel over die "snoepstokken" maar ze hebben het basisvoeding ook nodig voor de vitamines.
Je kan beter een stukje appel of ander fruit (geen advocado) geven in plaats van snoepstokken.

Groetjes, Thijs