een nieuw parkietje

Gestart door chiandra, januari 09, 2013, 20:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiandra

hallo,
mij parkietje is laatst dood gegaan :'(
en ik ben weer op zoek naar een nieuwe
maar in de dierenwinkels hebben ze alleen maar met problemen of die moeilijk tam te maken zijn enz.
daarom vroeg ik me af of een van jullie misschien nog een parkietje heeft die die weg wil.
of een goed adres weet.
als het een vrouwtje of mannetje is maakt niet uit.
een koppel is ook goed.
ik woon in zwolle dus het liefst wel daar in de buurt.
als je dus een parkietje hebt dan hoor ik het graag.


*wendy*

Citaat van: chiandra op januari 09, 2013, 20:48:12
maar in de dierenwinkels hebben ze alleen maar met problemen of die moeilijk tam te maken zijn enz.
daarom vroeg ik me af of een van jullie misschien nog een parkietje heeft die die weg wil.
of een goed adres weet.

Je kan daarom ook beter je parkietje bij een goede kweker vandaan halen. Over het tam maken: dit vergt veel geduld en inzet en zal vrijwel nooit gemakkelijk zijn. Wel houden de goede kwekers de parkietjes van jongs af aan in de handen, waardoor ze hier al wat aan gewend zijn. Daardoor gaat het tam maken vaak net even iets gemakkelijker is.

Citaat van: chiandra op januari 09, 2013, 20:48:12
als het een vrouwtje of mannetje is maakt niet uit.
een koppel is ook goed.
ik woon in zwolle dus het liefst wel daar in de buurt.
als je dus een parkietje hebt dan hoor ik het graag.

Grasparkietjes zijn groepsdiertjes. Ik raad je dan ook aan er 2 aan te schaffen. Daarmee maak je ze veel gelukkiger. Je kan 2 mannen of een man en een pop (=vrouwtje) aanschaffen. Een goede kweker kan je hier meer over vertellen.

Ik weet zo geen kweker in de buurt van Zwolle. Twee goede kwekers enigszins in de buurt zijn:
Engelien: http://grasparkieten-kweek.webs.com/
Yvonne: http://regenbooggrasparkiet.mysites.nl/mypages/regenbooggrasparkiet/504301.html

Je kan desnoods aan deze kweeksters vragen of zij een kweker bij jou in de buurt weten!

Pippin

Toen ik een kweker zocht ter vervanging van het gestorven mannetje van mijn dochtertje heb ik via een vogelkweekvereniging die ik net google gezocht had iemand bij ons in het dorp gevonden. Ook al was het een volière parkietje, hij heeft zich goed geacclimatiseerd en is een lekker brutaaltje.
In Zwolle zit De Volièrevriend maar ik weet niet of deze vereniging goed bekend staat. Ze  organiseren ook de zwolse vogelmarkt. Maar ik denk dat de parkieten die-hards hier wel weten of dat een bona fide club is of niet.