Ouder parkietje

Gestart door MickeyNN_, januari 06, 2013, 23:00:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MickeyNN_

Hoi, ik heb een ?,mijn oma heeft een vriendin met een al wat ouder parkietje die niet tam is. Hij is rond de vijf jaar, zou ik 'm dan nog tam kunnen maken? Of kost dit echt heeeeeeeeeeel veel moeite? Alvast bedankt

Bonnie en Clyde

Het kost moeite maar de vraag is of je dit wil opbrengen?

Kleintjes

Dat ligt helemaal aan 't karakter van 't diertje. De een is minder bang en sneller tam, de ander heft wat meer moeite. De leeftijd maakt niet uit.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MickeyNN_

@ bonnie & clyde : Of het veel moeite kost om een parkietje van 5 jaar tam te maken. Ik lees namelijk dat dat meer moeite kost dan een parkietje van een paar maanden.

@ kleintjes. Oke bedankt! Kan het niet zijn dat het langer duurt omdat ie nooit heeft geweten dat 'die hand' 'm niks doet?

Kleintjes

Als hij geen ervaringen heeft, heeft hij geen idee wat de hand doet (positief of negatief). Geduld is gewoon de sleutel.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

MickeyNN_


missie_go

Ik heb een parkietje van ongeveer een jaar in 4 dagen 3/4tam gekregen.  :D Het is dus zeker mogelijk! Ik denk dat het bij deze zo snel ging omdat ze de al tamme parkiet gewoon imiteerde. Het parkietje hiervoor heb ik echter nooit tam gekregen, het is echt een kwestie van karakter. :)