Is dit gedrag normaal ? Of doet Bonnie Vreemd? VIDEO

Gestart door Bonnie en Clyde, januari 05, 2013, 15:30:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonnie en Clyde

Ze tonen nog steeds geen interresse in iets wat in het kot hangt (enkel wat weg en weer geklim en geloop op hun stokken). Wat zal ik blij zijn dat morgen hun kot geleverd wordt en dat ik dan kan gaan shoppen

Goeie stokken

Vers zand en eten

Het belletje en de twee schommels waarvan één met trosgerst gevuld is en nog wat speelgoed dat ik dan wel koop. Nu heb ik het gevoel dat dit kot te klein is en ook al zit er er nu wat speelgoed in. Ik denk dat ze het wat te drukkend vinden en daarom daar gewoon maar zitten. Kan dat?

inge

Er zijn vogeltjes die direct op nieuw speelgoed vliegen :D

En er zijn er die het eerst een paar daagjes moeten bekijken van op afstand ;)

Succes met de nieuwe kooi en inrichting

Bonnie en Clyde

Ik heb er wat speeltjes van rietjes in hun huisje gedaan en nu eens een paar uur het gedrag van Bonnie in de gaten gehouden. Ik merk dat ze nog steeds dit gedrag vertoont: http://www.youtube.com/watch?v=iZL7x9e_Iuw&feature=youtu.be kan het zijn dat het een roep tot aandacht is want iedere keer dat ik langs de kooi ga en begin te praten en/of de kooi open stopt ze ?

*wendy*

Eerst eens de nieuwe kooi, met veel stokken, veel speelgoed afwachten. Dan gaat het gedrag vanzelf over. En geen aandacht aan schenken, want ze zijn slim, dus als ze weet dat het aandacht oplevert, zal ze het blijven doen.

christaw89

haha mijn parkiet is nu 6 maanden en die wil pas een nieuw speeltje aanraken nadat het een week in de kooi ligt/hangt.
en dan na een week is hij er helemaal fan van XD
dus gewoon geduld hebben als het gaat om het speelgoed :D

Bonnie en Clyde

en wat met eten ? Appels en dergelijke hoe lang laat je dat hangen ?

inge

Je moet wel elke dag het fruit en de groenten vervangen ;)
Vb,je hebt vandaag een stukje appel aangeboden vanavond in de vuilbak en morgen terug opnieuw een stukje appel.
Zo krijgen ze de tijd het te leren kennen succes!

inge


Bonnie en Clyde

Ja, alleen kan ik ze door mijn motorische beperking niet alleen monteren en zal alles moeten wachten tot donderdag. Dan heb ik poetshulp en deze zal mij kunnen helpen monteren. Ondertussen fladderen ze hier gezellig rond.

inge

Fijn dat je de nieuwe kooi gekregen hebt,succes met het helpen bouwen hopelijk zijn ze er snel aangewend zijn.

Leuk dat ze het rondvliegen in huis al goed onder de vleugels hebben ;)

ciko

Ik vindt dit  niet raar want mijn parkiet doet precies het zelfde kunstjes als ik aan het eten ben :P :P probeert die aandacht te trekken en kunstjes te doen want hij maak soms koprolletjes :D


Maar je kooi is inderdaad leeg koop een paar speeltjes spiegel, scjommel als het kan en baltje met bel erin :P


Bonnie en Clyde

Doe ik vanaf de nieuwe kooi er staat. Ik moet wachten op hulp troepen omdat ik een fysieke handicap heb. Morgen stellen we de nieuwe kooi op.

inge


Bonnie en Clyde

Zou ik een topic starten met wat foto's, de kooi zelf is mooi versierd en stillaan gaan ze op onderzoek. Heb ze vandaag ook wat uren laten vliegen. Ze zijn denk ik gelukkig.

*wendy*

Je kan altijd een foto plaatsen van de kooi-inrichting, misschien zijn er forumleden met tips!

inge



inge

Leuk, heb net dezelfde kooi ben er heel tevreden van!

Ziet er goed uit ;) veel plezier met je vogeltjes en geniet er maar van!

Wouter

Ik heb niet het idee dat dit nog gaat over het gedrag van Bonnie en chatten doen we in de chatbox. Deze gaat op slot!