Ouders.... ='(

Gestart door MickeyNN_, januari 02, 2013, 19:50:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MickeyNN_

Hey, mijn ouders twijfelen nog of ik een parkietje mag.. Heeft iemand tips om ze over te halen, of hoe hebben jullie het gedaan? Alvast bedankt.

marquancez

hoi ik had zelf ook problemen met vooral me vader.
ik heb het gevraagd op een dag dat we wat leuks gingen doen.
ook heb ik gezegd dat ik de tuin bij ging houden.
succes.
Stefan

MickeyNN_

Okee, dankjewel voor je tip! =)

Smeetjuh1990

Hoi Mickey,

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar wat je kunt aanbieden is om een schema te maken. Ik las ergens anders geloof ik dat jullie ook Gerbils hadden? Je kan daar ook bijvoorbeeld een schema voor maken (whiteboard of a4/a3 papier). Hierop zet je wanneer je ze eten geeft, wanneer je het hok schoonmaakt, wanneer je de omgeving stofzuigt, wanneer je weer eten/drinken bodembedekking koopt etc. Dan maak je hier hokjes bij en kan je aftekenen of de taak gedaan is.
Je kunt dan demonstreren bij de gerbils (als ik het goed gelezen heb ;)) dat je dit soort schema's goed kunt bijhouden en dan hebben je ouders ook een overzicht of je diertje wel goed verzorgd wordt. Je kan afspreken met je ouders dat als jij dit netjes bijhoud, je wel een parkietje mag (omdat zij zien dat je er goed en overzichtelijk voor zorgt).
Als je dan erna (of nu al) ook een schema maakt voor het parkietje, dan hebben je ouders daar ook een overzicht aan.

Heb je ook al een voor en nadelen lijstje gemaakt? Hierop laat je zien dat je zeker weet wat de nadelen (kunnen) zijn van een parkiet, maar dat het zeker niet meeweegt tegen de leuke voordelen (je leert je verantwoordelijk te stellen voor een vogeltje, je hebt er erg leuk gezelschap aan, het zorgt voor wat meer geluid in de kamer etc.).
Voor mij hielp het ook (destijds he ;) ) om filmpjes te laten zien van parkieten (vooral als je young budgies intypt bij youtube).

Ik denk dat deze manieren goed meedingen bij je ouders en ze laat zien dat je er goed over hebt nagedacht ;).
En als dat allemaal nog niet werkt, is omkopen met klusjes natuurlijk altijd nog een handige troef ;)

MickeyNN_

Echt super bedankt! Ik heb net een lijst gemaakt met alles wat ze nodig hebben. Ik ga morgen ook beginnen met een lijstje met alle 'problemen' die het met zich mee kan brengen en de oplossingen erbij. Dat van het schema van de gerbils ga ik ook doen, bedankt voor de tip. mijn ouders weten in ieder geval wel dat ik verantwoordelijkheid voor een dier kan hebben =)

*wendy*

Ik heb verder geen tips voor je. Wat wel belangrijk is dat je ouders er 100% achter staan en ook weten dat zij ook een stukje verantwoordelijkheid dragen. Het kan namelijk voorkomen dat je naar de vogelarts moet met je vogeltje. Hier komen kosten bij kijken en voor een vogelarts moet je meestal wel een stukje rijden, omdat er niet zo heel veel door Nederland heen zitten. Ik lees hier maar al te vaak berichtjes van kinderen met een ziek vogeltje, waarbij wij als advies geven naar een vogelarts te gaan en de reactie vervolgens is: dat mag niet van mijn ouders, mijn ouders hebben geen tijd, mijn ouders kunnen mij er niet heen brengen. Ik kan daar zo boos en verdrietig om worden. Zorg dus dat je zeker weet, dat je ouders je helpen als dat nodig is, en dat het niet ten koste gaat van de gezondheid van het dier!

hermina

Hopelijk mag jij van je moeder een graspakietje. Ik mocht ook geen pakietje omdat mijn vader er allergisch voor is. Nu hebben wij ze op mijn kamer staan, en nog nooit heeft mijn vader iets allergisch opgelopen. Wij hadden namelijk een oude stof zuiger, en die konden we (Nu nog steeds) mooi gebruiken voor te zuigen.

Ollie

ik weet nog een goeie!
Youtube! laten zien wat een leuke diertjes het zijn! En inderdaad wat Wendy al zegt.. het is belangrijk dat ook je ouders er voor het diertje kunnen zijn :) succes!