hoe makkelijk kamervoliere schoonmaken?

Gestart door fietsmiep64, januari 01, 2013, 16:04:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fietsmiep64

Hallo,

Ik heb een kamervoliere onder de veranda buiten met daarin 2 popjes. Ze zijn niet tam en dat hoeft voor mij ook niet. Ik vind het gewoon gezellig en leuk om naar te kijken. De kooi moet echt een keer goed schoongemaakt worden (de tralies). Heeft iemand een tip voor mij hoe je dat handig doet met de parkietjes er nog in?

En die pluisveertjes die ze elke dag verliezen, die blijven aan de tralies kleven lijkt het wel. Hoe krijg je die er handig van af?
Is het trouwens normaal dat ze elke dag zoveel van die pluisveertjes verliezen? Ik had ze eerst binnen, maar ik werd gek van die pluisjes. Vandaar dat ik ze vanaf de zomer buiten heb staan.

Ik hoop op goede tips.


Smeetjuh1990

Ik weet niet om wat voor tralies het gaat? Als het geen vierkante blokjes heeft en gewone tralies, dan zou ik het met een doekje schoonmaken. Wat ik doe bij mijn kooi is een beetje azijn in water en dan met een doekje langs de spijlen (met je vingers het doekje vasthouden en dan met duim en wijsvinger de spijlen omsluiten met poetsen). Erna ga ik nog met een emmer schoonwater en een ander doekje erlangs, om eventuele resten nog weg te halen.
Niet echt een snelle manier, maar dan weet ik wel dat het goed schoon is =)

Ik heb eigenlijk ook altijd wel pluisjes, of deze elke dag uitvallen? Dat weet ik niet. Het kan ook zijn dat ze eerst op de bodem liggen en erna door het fladderen buiten de kooi belanden. Ze zijn inderdaad wat plakkerig, zo zie je ze ook vaak plakken aan de snaveltjes van de parkietjes als ze zich hebben gepoetst haha ;D ziet er altijd zo stom uit hahaha.