Mannetje of een vrouwtje?

Gestart door parkiet80, december 25, 2012, 20:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkiet80


Dirk92

Het licht is niet helemaal optimaal maar denk van wel ja
Kleine Gijsje en Jip

parkiet80

Morgen maak ik even een duidelijker foto.

Sara

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

*wendy*

Lijkt mij wel een popje.

En dat popje zou je een groot plezier doen als je de plastic stokjes uit de kooi haalt en er houten stokken voor in de plaats hangt. Deze plastic stokjes zijn heel slecht voor de pootjes van je parkietje. Veel dierenwinkels hebben houten stokken, maar je kan ook takken van een wilgenboom (géén treurwilg) afknippen en in de kooi maken. Verder is ook een pedi perch handig voor het slijten van de nagels en touwstokken vinden ze vaak ook erg leuk.

Is het een ronde kooi of een rechthoekige? Rond is nl. niet aan te raden (of eigenlijk gewoon zielig..).

parkiet80

Misschien dat ik nog een keer takken van een wilgenboom in de kooi ga maken.
Ik heb nu een rechte kooi met houten stokken van de dierenwinkel.


Ik heb 2 nieuwe foto gemaakt die andere foto was iets langer als een half jaar geleden.
De neusdop is iets bruin geworden.

Sara

Nu is het dus een volwassen popje.  ;)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

*wendy*

Als het maar houten stokken zijn, dan is het prima  ;)

En het is inderdaad een mooi popje  :)

parkiet80

#8
Ik ben van plan om deze week een 2e parkietje erbij te kopen en heb onder aanschaf verschillende dingen gelezen.
Maar is het het beter om eerst 2 kooien naast elkaar te zetten een paar weken of meteen de kooi te veranderen en het mannetje er bij te doen.



*wendy*

Als een parkietje al langere tijd alleen zit, is wennen in aparte kooien soms een beter plan, maar eigenlijk is het vooral belangrijk waar JIJ je prettig bij voelt. Ik weet genoeg mensen die elk parkietje er zo bij zetten (na verandering van de kooi inrichting), en dit gaat altijd goed.

Wat wel belangrijk is als je ze in aparte kooien aan elkaar laat wennen: als ze aangeven naar elkaar toe te willen, laat ze dan bij elkaar en hou je niet vast aan het plan van een week in aparte kooien. Willen ze bij elkaar zijn, laat ze dan bij elkaar.

Bij beide manieren is het belangrijk om de kooi-inrichting te veranderen. En gekibbel heb je hoe dan ook, want ze gaan even bepalen wie de baas is. Belangrijk is dat jij je hier niet mee bemoeid, des te eerder zijn ze eruit. Tenzij er bloed vloeit of er veren uitgetrokken worden, dan is het tijd om in te grijpen.  ;)

Veel succes met het vinden van een maatje voor je parkietje. En een goede keus ook, want het zijn groepsdiertjes. Aangezien je al een popje heb, dien je er wel een mannetje bij te zetten, dus zorg dat het geslacht van je nieuwe parkietje 100% zeker een man is.

parkiet80

#10
Ik heb vandaag een parkietje erbij gekregen.
De kooi heb ik anders ingericht.
http://www.youtube.com/watch?v=swLRj3kn1Tk

Kan ik geen filmpjes op het forum zetten?

Je had de link nodig. dat werkt niet met [youtube] ;)[/color]

*wendy*

Leuk! Ze lijken het al goed met elkaar te kunnen vinden! En het is duidelijk een mannetje, prima!

Filmpjes kunnen niet op het forum, maar je kan wel de link naar een filmpje plaatsen wat bijvoorbeeld op YouTube staat, zoals je nu gedaan hebt.

Veel plezier met je koppeltje!

Smeetjuh1990

Wat een schatjes zo samen! Heel gezellig en leuk om te zien :D

Pippin

Wat hebben die het lekker gezellig met z'n tweetjes. Denkt het rechter parkietje op ongeveer 50 seconden dat hij de Vreselijke Ninja parkiet is?  8)

Betere reclame dat een mens geen vervanger is voor gezelschap van een soortgenoot is er in mijn ogen niet. En toch zijn er nog steeds mensen die menen dat zij gezelschap genoeg zijn voor een parkietje...  >:(

*wendy*

Citaat van: Pippin op december 29, 2012, 19:04:10
Betere reclame dat een mens geen vervanger is voor gezelschap van een soortgenoot is er in mijn ogen niet. En toch zijn er nog steeds mensen die menen dat zij gezelschap genoeg zijn voor een parkietje...  >:(

Helemaal mee eens.