Parkietje en de stabilo Marker.

Gestart door SimplyFable88, december 23, 2012, 16:16:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SimplyFable88

Hello!
ik heb sinds een maandje of 4 een parkietje. Ze is tot nu toe alleen en m'n beste vriendin!
Ik laat haar vaak bij me op mijn bureau spelen terwijl ik mijn huiswerk maak of teken. Het is mij opgevallen dat ze er continue met mijn markers vandoor gaat, maar ze heeft een 'speciale' relatie met de gele marker. Als ik hem voor haar neus houd en hem van de ene kant van de tafel naar de andere beweeg volgt ze hem, zet ze haar veren licht op en begint druk tegen de marker te babbelen en te 'pruttelen' en tikt steeds zachtjes met haar snavel ertegen aan.

Ik vind het enorm schattig om te zien, maar ik vraag me toch af of dit gedrag te verklaren is?

Alvast bedankt ^_^


Parkieten-Freak

Hier is de parkiet des huizes ook zeer geïnteresseerd in allerhande schrijfwaar.
Met name ballpoints zijn erg in trek. Geen idee waarom, mogelijk omdat een ballpoint of tekstmarker heel gemakkelijk over een vlakke tafel of bureau schuift. Het is leuk speelgoed voor een vogel, mits ze niet bij de inkt kunnen komen.
Mijn parkiet vindt het ook heel interessant als ik aan het schrijven ben. Hij probeert dan de punt van de pen te pakken met zijn snavel of de geschreven letters van het papier te plukken...... ;)


SimplyFable88

haha ;D Dat is ook zo schattig ^_^
Ik dacht misschien dat het aan de kleur van de marker kon liggen, zelf heeft ze geen interesse in mijn andere markers, alleen de gele vind ze leuk. Dat en ze zijn behoorlijk klein dus redelijk makkelijk op te pakken!

Zijn er trouwens meerdere mensen hier die ervaring hebben met parkietjes en glimmende objecten? Die van mij is net een ekster! :P




Kleintjes

Pino was dol op alles wat glom; van schrijfgerei tot bestek en brillen. Alles wat hij te pakken kon krijgen, was (volgens hem uiteraard, of dat wij dat nu vonden of niet) speelgoed ;) Lepeltjes haalde hij zelfs uit de mokken xD
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Strid8

Zo liep mijn oude parkietje altijd tegen mijn theepot te kletsen!
En had hij de soeplepel ingepikt... dat was zijn bedje!

Bonnie en Clyde

Zo leuk

De mijne zijn tot nu toe nog niet zo nieuwsgierig. Ik hoop dat dit gauw veranderd.

Iris7

Moppie was altijd heel erg geïnteresseerd in spiegelende dingen. Mijn ogen waren ook favoriet, daar kon ze dan de hele tijd naar zitten staren!
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).