Waarom slaapt mijn parkiet niet meer in de kooi?

Gestart door LizzyGagie, november 29, 2012, 18:12:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LizzyGagie

Sinds kort doet hij al heel moeilijk om ´s avonds stil te zitten. Vannacht heb ik hem dan maar op zijn speeltuintje bij het raam laten slapen, maar het gaat binnenkort vriezen en dan kan ik hem niet bij het raam ´s avonds laten zitten. In het begin dacht ik dat ik mijn gordijnen open moest houden (hij is nu al iets van 5 jaar) zodat hij wat zag maar daar ligt het niet aan. Eten en drinken doet hij gewoon nog en vliegt nog gewoon door mijn kamer. Ik ben bang dat hij het niet meer volhoud of bang is.
Heeft iemand misschien een idee? Alvast bedankt.
(Ik hoop dat het bericht ook goed staat?)

Kleintjes

Je kunt hem beter niet zonder toezicht alleen laten, ook niet 'snachts.
Zorg dat de kooi aantrekkelijk is (goed ingericht, speelgoed, en dergelijke).

Je hebt 2 parkietjes op de foto staan, maar heb je er ook 2 of is 't 'n oudere foto?
Als je er 2 hebt: Gaat de ander wel gewoon terug de kooi in?
Zijn ze tam?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

LizzyGagie

#2
Die foto is samen met een andere parkiet maar het gaat om de blauwe. Hij is heel tam, heeft al heel zijn leven 24 uur vrijheid en is altijd spontaan geweest. Maar misschien dat ik het toch wat gezelliger moet inrichten, ik zal je tip gebruiken en kijk dan wel verder.
Nogmaals bedankt :)

Heb je er dan ook 2?

simpy

Hallo LizzyGagie

Heeft het gezelliger inrichten van de kooi gewerkt?

Groetjes, Simone

LizzyGagie

Hoi Simpy en Kleintjes,
Ja, ik had de stokjes wat lager gezet en er voor gezorgd dat de kooi wat gezelliger lijkt met een paar kleine speeltjes.
Nu zit hij haast 24 uur in de kooi,
Heel erg bedankt ;)