Jeuk Aan Zijn...

Gestart door boefje, november 07, 2005, 12:44:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

Hey Mensen Mag ik van jullie wat advies  :D
Ik heb 2 parkieten waar ik niet weet wat ik er mee aan moet ! ze zitten in een volliere met 8 andere parkieten de een is het mannetje en de andere een vrouwtje met een zeer korte staart, mijn vragen voor jullie is....
het mannetje gaat op alle vrouwtjes zitten rijden... ik had lkaatst 2 mannetjes bij gekocht maar de kleur van de snavel was nog niet optimaal dus 1 ervan is dus een vrouwtje geworen en daarnaast had ik dus al 2 mannetjes en dat andere mannetje (onze ouwe huisparkiet robbie) die doet het met een vrouwtje, rgeelmatig probeert die andere man robbie's vrouwtje in te pikken(tot nu toe niet gelukt!) dat was vraag 1

vraag 2: die andere parkiet met die korte staart die zat sinds een paar dagen aan haar kont te bijten/ happen en heb haar apart  gezet  nu heb ik een lieve pap die zij dat mss sla olie wel hielp op de kont, dus dat gisteren gedaan en vanmorgen lag er een eitje onderin, maar die was kapot en volgens mij niet bevrucht! maar haar kont ziet eruit als een frolic koekje (zon honden koekje) en het is daar kaal moet ik nou elke dag haar bipsje insmeren en weer terug in de volliere zetten of wat is jullie advies en wat moet ik met de eitjes want ze \at in de volliere wel hele tijd in de boomstam maar ik denk als ik er met mijn handen aan zit dat het beestje het eitje verstoot !

bedankt groetjes boefje

Safrena

#1
Hey Boefje

In een buiten volere nu nog broeden is niet meer aan te raden dat is al veel te laat.
Het lijkt me dus het beste om de nu nog nieuwe eitjes weg te halen.
Sla olie of andere olie aan het poepje doen is enkel nodig als je parkietje legnood heeft

Wat is legnood?
Legnood wil zeggen dat je parkietje haar eitje niet kan leggen. Dit kan komen door:
- of eieren zonder kalkschaal (windei)
- of te vochtige , tochtige behuizing
- of het parkietje is  te dik of te  jong of te zwak
- of door een plotselinge weersverandering
- of door vitamine gebrek (verkeerde voeding)

Een parkietje dat legnood heeft herken je aan het "opgeblazen en stilletjes in een hoekje van de kooi op de bodem of op haar nestje zit. Met opgezette veertjes en met een hevige, hijgende ademhaling ziet zij er ziek en zielig uit."
ook eten zal ze weinig of niet meer doen.

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...2709&hl=legnood


zorg er ook voor dat je niet meer vrouwtjes dan mannetjes hebt want daar komen zeker en vast problemen van.
Wat betreft het afpakken van elkaars vrouwtje daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
Het is het popje die toch beslist en toelaat voor welk mannetje ze kiest ;)
Vermist het nog steeds niet gelukt is zal het vrouwtje geen interesse hebben in dat andere mannetje ;)

hou het een beetje in het oog en zolang je parkietjes niet gaan vechten tot bloedens toe zou ik ze gewoon laten doen.

vele groetjes

Edit:// het kale rode poepje en de jeuk zou ook kunnen wijzen op wormpjes
om daar zeker van te zijn kun je beste even naar de dierenarts gaan ;)